Avatar billede funk Nybegynder
29. december 2002 - 04:47 Der er 2 kommentarer

Four Records er et ideologisk plade selskab, som

Four Records er et ideologisk plade selskab, som mangler en webmaster. Så hvis du har interesse for musik og har lyst til at være Webmaster på et plade selskab, så skrive lidt om dig selv, også gerne lidt om hvad du kan indenfor web/it/nettet etc...

Du kan læse meget mere her om Four Records:

BlueCom har stiftet pladeselskabet Four Records
- et utraditionelt selskab som går helt nye veje

Four Records er et ideologisk plade selskab, som alene har til formål at fungere som en form for kulturstøtte til danske musiktalenter, som måtte ønske noget kapital og ikke mindst forretnings erfaring for at tage det næste skridt mod toppen.

Pladeselskabet Four Records er skabt som reaktion på de etablerede pladeselskabers udnyttelse af kunstnere for at skabe cool business. Direktør Jens Fournais har ikke lavet Four Records for at tjene penge. Selskabet er udelukkende skabt for at sikre musikernes kunstneriske integritet, og samtidig gøre det muligt at tjene så mange penge per CD som overhovedet muligt.

”Musikerne er gode til at lave musik og har ofte ikke stor forstand på økonomi, web-marketing og plade kontrakter. Det er vi til gengæld gode til. Jeg har altid haft en stor glæde ved musik, og det ærgrer mig, at der sidder nogle inaktive plade selskaber, der ikke arbejder hårdt eller måske nok nærmere smart nok for deres unge talenter. Det vil jeg nu forsøge at gøre, ”siger Jens Fournais, som både er adm. direktør i BlueCom Danmark A/S og Four Records.

Han opfatter Four Records rolle og tilbud til musik talenterne som lidt af et opgør med pladeselskabernes traditionelle vanetænkning og egoistiske måde at tænke på.

”For dem er det cool business, men jeg har det personligt sådan, at de musikere, som jeg kan lide, dem vil jeg støtte til deres fordel ikke min egen,” siger Jens Fournais.

Four Records har f.eks. lige lavet en gennemgribende modernisering og renovering af D-A-Ds web-site som kan ses på : http://www.D-A-D.com. Endvidere har Four Records som sit første projekt med D-A-D lige afholdt en stor koncert i London.

”Four Records er ideologisk, forstået på den måde, at vi hele tiden vil bevare fokus på de nye talenter og når vi så kan se, hvad de mangler for at komme til ”TOP”, om det er økonomi eller det er at søge nye veje for at markedsføre og distribuere deres musik på. Så har vi nutidens aller bedste løsning til det,” siger Jens Fournais

Four Records vil også udnytte sit store netværk både nationalt og internationalt, blandt promotors indenfor alle musik genre.

”Vi har samtidigt fået udviklet nogle helt nye ”værktøjer” til at markedsføre og sælge de nye talenters musik på, bl.a. i høj grad via internettet på, en måde der p.t. slet ikke er set i branchen, siger Jens Fournais, som både er adm. direktør i BlueCom Danmark A/S og Four Records.

Mange har snakket om at sælge musik og specialdesignede CD'er og om at finde en løsning på, at musik branchen er hårdt ramt af de mange ulovlige downloads fra Internettet i årevis. Men der er ingen, som har taget springet endnu.

”I Four Records er vi af den klare overbevisning, at grunden til de utrolig store mængder ulovlige downloads og pirat kopier primært skyldes mangel på et alternativer til den nuværende situation,” siger Jens Fournais

Hører man en CD i dag og synes, at 3 af numrene er totalt fede men at resten af CD´en ikke rigtig siger en noget, så kan man vælge at downloade de få numre man kan lide i dårlig kvalitet, eller at gå ned og købe CD´en til ca. 150,- (for de 3 nr. skyld)

”Vi tror ikke på, at den store mængde mennesker der downloader, alle er født kriminelle. Derfor har vi fået udviklet et helt nyt system, som giver kunderne mulighed for at gå ind på den site hvor de gerne vil købe musiken, og her har de så som ”En verdens introduktion” mulighed for at købe og hente lige de numre, de har lyst til i BEDSTE kvalitet. Det betyder, at hvis de bare vil have de 3 numre som nævnt før, så koster de ca. 8 kr. pr. nummer. Desuden giver det også mulighed for at designe sin HELT egen cd med præcis de numre, man bedst kan lide. F. eks:

”The VERY best of Tower of Power”
Mixed by Ole Olsen

”Så det eneste spørgsmål er, om man tror på, at folk hellere vil betale 24,- for de 3 numre, eller STJÆLE fra sit IDOL ??? Og køber en fan tre numre. Får kunstneren flere penge i hånden, end han ville gøre hvis han havde solgt en hel CD. Vel at mærke, hvis han har kontrakt med os og ikke en total urimelig kontrakt med et af de store plade selskaber. Skæg tanke, ikk?” siger Jens Fournais.

Merchandise er noget andet, som Four Records mener, de kan gøre på en meget smartere og – for kunstneren - mere indtægtsgivende facon.

”Hvis man ser på udenlandske bands, så har de masser af mercandise, som de tjener mange penge på. Det gør man ikke her i Danmark. Hos Four Records har vi derfor lavet en komplet merchandise løsning med Danmarks nok største sortiment af merchandise samt en løsning inkl. Web-shop, betalingsmodul etc.,” forklarer Jens Fournais.

De nye bands vil få stor gavn af merchandise-udsalget, og endda uden at de selv skal ”røre en finger”. For Four Records har lavet konceptet, så det bliver ”Costumised” til hver enkelt band og har også lavet en outsource aftale med en stor partner. På denne måde får kunstnerne alt og vinde og intet at tabe.

”Og da BlueCom Danmark A/S er en handelsvirksomhed, kan vi på baggrund af vores handels kontakter og mange års erfaring med international handel, købe merchandise til priser der er så ekstremt billige, at kunstnerne (100% Omkostningsfrit) der vælger at få en merchandise shop allerede er i gang med selv at tjene penge, da det totale overskud naturligvis går til dem,” siger Jens Fournais

Yderligere oplysninger fås hos adm. direktør Jens Fournais på telefon 40 54 9595 eller via e-mail press@fourrecords.dk. Besøg også www.fourrecords.com
Avatar billede runeevers Nybegynder
29. december 2002 - 14:34 #1
Email adressen virker ikke.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2002 - 17:05 #2
byt dk ud med com måske