Avatar billede west Nybegynder
23. marts 1999 - 00:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

menu

kan nogen hjælpe mig med (evt. ved hjælp af frontpage) ENKELT at lave en menu som minder om stifinder med "træer" som fogrener sig

mvh WEST
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. marts 1999 - 01:07 #1
Der er ca. to muligheder !

Enten finder du et javascript eller CGI script der v.h.a. forskellige billeder laver et sådanne træ eller også benytter du java (hvilket jeg personlig fraråder - selv om dette dog oftest er den nemmeste og mest brugte løsning)

Det vil være alt for besværlig at begynde at lave billederne selv og så bagefter sætte dem ind på de respektive sider, men det kan lade sig gøre med lidt tålmodighed. Dette er dog også temmelig besværlig når der skal opdateres.

Kig eventuelt på www.gamelan.con

Mange hilsner fra

Oscar Eg Gensmann
MsM Productions
Avatar billede west Nybegynder
27. marts 1999 - 00:18 #2
kan det ikke lade sig gøre i et simpelt og let forståeligt program evt. frontpage?
Avatar billede osaka_san Nybegynder
27. marts 1999 - 13:55 #3
´Well nu har frontpage jo aldrig været simpelt og for den sags skyld forståelig ! *ss* så derfor har jeg valgt ikke at bruge det!
Derfor skal jeg ikke kunne sige om fp understøtter et eller andet script/plugin ting til den slags

Men muligheden er jo også at lave det manuelt dvs lave hele hierakiet selv på hver enkelt side ! - mend et jo nok ikke lige det du leder efter ! =)
Avatar billede west Nybegynder
05. april 1999 - 01:05 #4
er det virkelig så svært? umilbart lydder det som en simpel ting, men det er det måske slet ikke, jeg har bare set det på forskellige sider, og har også genbrugt disse script og lavet om i dem så de passer til det som jag skal bruge det til, men som du skrev, sikke et hestearbejde, hvis nogen har lavet/kender til et program der hjælper lidt vil jeg meget gerne høre om det.
håber på hjælp ;~)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
05. april 1999 - 13:01 #5
hehe selvfølgelig kan man finde javaapplets og javascripts der laver en explorer lignende menu prøv eventuelt www.gamelan.com

problemet for mit vedkommende er bare at jeg ikke benytter mig af java og i den grad så lidt javascript som overhovedet muligt da jeg laver sider der meget gerne skulle kunne ses af folk på skoler og lign institutioner ! og de har som regel slået java fra af hensyn til sikkerheden. :o)
Avatar billede dcasso Nybegynder
06. april 1999 - 11:21 #6
Til Osaka_San

Jeg mener endu ikke at jeg har set et javascript som bliver slået fra af hensyn til sikkerhed
Avatar billede osaka_san Nybegynder
06. april 1999 - 17:34 #7
Dcasso !

Kom ud på vores skole og handelsskolen ved siden af - begge har slået javascript og java fra !

Selvfølgelig er javascript ikke så slem som java, men nogle vælger at slå det hele fra - derfor har jeg personligt valgt at benytte det så lidt osm muligt ! =)

/greetS !
Avatar billede dcasso Nybegynder
07. april 1999 - 08:19 #8
Til osaka_san
Hvilken handelsskole går du på.
(Jeg: Vejlby Handelsskole i Århus)

Til West
gå ind på www.easyjavascript.com og se om du kan finde et
Avatar billede osaka_san Nybegynder
07. april 1999 - 21:58 #9
Dcasso

hehe jeg går nu på gym handelsskolen ligger ved siden af !

Men det er i Paderup ! ('Randers)

/greets !
Avatar billede dcasso Nybegynder
12. april 1999 - 09:53 #10
Sorry
Avatar billede jumper Nybegynder
13. april 1999 - 21:35 #11
Kig på www.erfakons.dk

Der ligger en menu jeg har lavet, der vist laver det du leder efter.

/Thor
Avatar billede west Nybegynder
11. juni 1999 - 01:12 #12
findes der ikke noget smartere?
Avatar billede kn Nybegynder
16. juni 1999 - 11:13 #13
Avatar billede kn Nybegynder
18. juni 1999 - 12:59 #14
Kunne du bruge denne menu