Avatar billede d8tv Nybegynder
23. oktober 2000 - 09:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af form-data til anden side

Hvorledes overføres data fra en side med form-data til en anden side. Eks: Et tekstfelt bliver udfyldt med data og submittet, hvorefter personen herefter bliver re-directet til en anden side med de indtastede data.
Avatar billede keysersoze Guru
23. oktober 2000 - 09:54 #1
kan gøre på et par måder - hvis du har mulighed for asp er det nok en god idé:

hvis din form fx hedder:

<INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"username\" SIZE=\"20\" MAXLENGTH=\"20\">

kan det indtastede kaldes på næste side ved:

request.form(\"username\")
Avatar billede enlize Nybegynder
23. oktober 2000 - 09:55 #2
Sådan kan det gøres via javascript.
<script>
function sendForm() {
window.location.href = submitform.asp?tekst1= + document.form.tekst1.value;
</script>

<form name=\"form\">
<input type=\"text\" name=\"tekst1\">
<input onclick=\"return sendForm()\" type=\"submit\">
</form>
Avatar billede mjl Nybegynder
23. oktober 2000 - 16:53 #3
Følger lige med...
Avatar billede d8tv Nybegynder
24. oktober 2000 - 11:40 #4
Jeg har ikke helt fundet en løsning. Problemet er at siden jeg kommer fra først skal submittes og herefter skal brugeren viderestilles til en anden side, som indeholder de allerede indtastede data. F.eks.
if ((minform.e1.value>100))
  {
    window.alert(\"beløbet ligger over 100 og du bliver nu omstillet til en anden side\");
    cansubmit=true;
    location.hret=\"andenside.htm\";
  }
Avatar billede tupsy Nybegynder
26. oktober 2000 - 08:11 #5
Hvad gør man hvis det skal laves i et PHP script???

Tupsy!!
Avatar billede tupsy Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:26 #6
Har fundet svaret for PHP..

De indtastede data var : <? echo $tekst1; ?>

Tupsy!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. november 2000 - 02:57 #7
Der er 3 gammeldags (men effektive) måder at gøre det.

1) lav dine sider med frames og gem så formdata values i javascript variable i parent-frame før du aktiverer den nye side der så henter formdata sine formdata fra parent-frame. (data kan gå tabt pga resize før den ny side er loaded)

2) gem formdata i en cookie og lad den ny side hente dem derfra. (nogen brugere afviser cookies)

3) Send data til den ny side via query parameteren i location (praktisk for små datamængder)

mvh JakobA
Avatar billede d8tv Nybegynder
09. november 2000 - 15:54 #8
Er der ikke mulighed for at overføre data fra request.form(\"navn\") til en anden side og herefter hente data igen fra request.form(\"navn\"). Her skal form method vel være =\"post\"
Hvis ikke skal form method =\"get\" vel benyttes, men hvordan?. Hvis en af disse løsninger kan anvendes er det ikke nødvendigt med en database, som data kan hentes fra.
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. november 2000 - 22:10 #9
Her er en sider der demonstrerer hvordan en hel form\'s data kan sendes videre via search-parameteren i den anvendte url.
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp32917.html