Avatar billede smokes Nybegynder
27. december 2002 - 15:04 Der er 7 kommentarer

begrænsning af båndbredde forbrug

Jeg kører windows xp professional og ville høre om det var muligt at indstille forbruget af internet båndbredde for systemet og i så fald hvor? :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. december 2002 - 16:35 #1
Det kan du kun ved brug at en switch fra f.eks. Cisco (og det er en af de dyrere) eller ved at påsætte en PC som switch med en linuxløsning. Der er ingen softwaremulighed i styresystemet, det sliier simpelthen ikke i protokollen
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. december 2002 - 16:50 #2
http://www.eksperten.dk/spm/298399 <- Som du har spurgt tidligere og fået svar på kan det ikke lade sig gøre.

det er kun muligt at gøre på specifikke programmer/porte f.eks. surfing/port80. Som Buffer skriver kan den samlede båndbredde ikke styres medmindre du vil ofre en formue.
Avatar billede smokes Nybegynder
27. december 2002 - 19:37 #3
Razzer: sidst spurgte jeg om en hardwareløsning denne gang en softwareløsning smartass :-).. men hvad går QoS pakkeplanlægning i win xp så ud på?!?.. specielt det indstilling med reserveret procentdel af båndbredden til systemet
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. december 2002 - 19:46 #4
smokes: Hvis du havde gidet og læse mit svar i sidste spørgsmål, så kan du ikke gøre det. Du kan kun gøre det på porte og ikke andet, hvilket jeg gerne havde givet dig i sidste spørgsmål, men du lukkede jo bare spørgsmålet.

Jeg kan såmen godt tie stille hvis du ikke ønsker at få hjælp.
Avatar billede smokes Nybegynder
27. december 2002 - 19:59 #5
razzer: well det fremgår ikke af din post i mit sidste spørgsmål at man kunne kunne dele forbindelsen på porte i software med xp styresystemet.. desuden hvad mener du med at dele trafikken på porte?.. kan jeg sætte xp op til at på port 80 må den indgående båndbredde ikke overstige 512 kilobit? eller hvad mener du? jeg er ked af at have overset dig indlæg men du må være lidt mere præcis.. jeg er nød til at vide hvordan og hvad vi præcis snakker om?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. december 2002 - 20:05 #6
nu ikke for at vade i ting men jeg kopiere lige mit svar i det andet spm. som du belønnede med 0 point ;-)

"Det kan desværre ikke lade sig gøre at dele båndbredden 100%. Det er muligt at dele traffik på bestemte porte, men ikke på hele forbindelsen (medmindre du er millionær.)"

Og ja du har forstået det rigtig. Du kan sætte begræsning på f.eks. port 80 eller 27010-27015 hvis der er nogen der spiller for meget CS :D

Men eneste måde jeg har hørt man kan det er via en linux box :
http://www.linuxplanet.dk/article/articleview/158/1/3/
Avatar billede smokes Nybegynder
28. december 2002 - 23:33 #7
razzer: det kan lade sig gøre.. tjek det her link:
http://searchwin2000.techtarget.com/tip/1,289483,sid1_gci773658,00.html?FromTaxonomy=%2Fpr%2F5e3

hehehe