Avatar billede tooleys Nybegynder
27. december 2002 - 02:16 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ny mus, masser af ballade

Hejså

jeg har fået en trådløs mus, en Logitech, den har både USB og PS/2 stik. Styresystem er 98SE.

Jeg havde problemer med installationen, så gik jeg ind i Bios og prøvede at ændre IRC-styring, og slog ESCD (?) fra, så jeg måske kunne indstille IRC kanaler manuelt. Det resulterede i, at der kom tre fejl beep, en kort og to lange, og meddelelsen c:/ forkert kommando eller filnavn, med masser af volapyk. Windows startede så alligevel, og så viste sig, at musen alligevel virkede. I en dag, for så gik den død. Nu har jeg geninstalleret den gamle, den virker, til gengæld er fejlmeddelelsen der stadigvæk, selv om jeg i indstillede bios i den oprindelige konfiguration.

Please, hjælp mig...så jeg kan få fejlen rettet og gerne også tage den nye mus i brug....
Avatar billede totaliorden Nybegynder
27. december 2002 - 03:57 #1
ESCD er til cd-rommen, så den skal du ikke pille ved.
W98 har ikke indbygget USB support, ligeseom f.eks. XP, så på en W98 maskine bliver du nød til at bruge ps/2 stikket, indtil du henter en usb driver.

(Da jeg ikke har fattet så meget af dit spørgsmål, er det her lige hvad jeg kunne komme frem til)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
27. december 2002 - 04:11 #2
98SE har USB support!
Avatar billede totaliorden Nybegynder
27. december 2002 - 04:37 #3
min har ikke!
Avatar billede scb Praktikant
27. december 2002 - 09:00 #4
Den første udgave af W98 har ikke USB support, hvorimod W98 2.Edition også kaldet W98 SE har USB support.
Avatar billede totaliorden Nybegynder
27. december 2002 - 09:02 #5
Min har stadig ikke (W98SE)
Avatar billede tooleys Nybegynder
24. marts 2003 - 16:38 #6
opretter spørgsmål igen, da jeg ikke har fået problemet løst.