Avatar billede Slettet bruger
26. december 2002 - 20:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Medion MD 9700 kamera vil ikke overfoere billeder

Min ven koebte mens han boede hos mig i Danmark et digitalkamera i Aldi. Det var et Medion MD 9700.
Han kunne tilslutte det til min computer hjemme i Danmark uden problemer og fik nogle ganske paene billeder.
Senere tog vi begge til USA og her begyndte problemerne saa at komme: Han kunne ikke faa billederne overfoert.
Han
1) Forbinder kameraet med computeren via et USB-kabel.
2) Taender for kameraet. Kameraet skriver "USb" i LCD-displayet ovenpaa. Windows XP siger en lille lyd fordi der nu er en USB-enhed sluttet til.
3) Starter softwaren, der dernaest melder fejl:
  "Kan ikke finde digitalt kamera!
  TIP:
  (1) Genstart computeren.
  (2) Tjek om digitalkameraet er sluttet til allerede.
  (3) Tjek om USB-kablet er sluttet korrekt til.
  (4) Sluk kameraet. Nulstilles og sluttes til igen."
Vi har proevet en masse forskellige ting, endda har han skrevet til Medions tekniske support. De svarer at han skal vaere sikker paa at stroemforsyningen er sluttet til. Da han brugte kameraet i Danmark brugte han ingen stroemforsyning og det virkede som sagt fint.
Nogen loesninger?
Avatar billede willi Nybegynder
26. december 2002 - 22:25 #1
Den ultra korte:
Forsøg at finde billederne uden medfølgende software.

Er det muligt at se i explorer(filhåndtering).
Her kan der være en såkaldt "ikke-permanent disk".
Den ikke permanente disk indeholder så billederne som sikkert er opdelt i dir i cameraet(thumb. og prev. f.eks.).
Er det soft-ware der fulgte med camaraet skal du søge at opdatere det.
Ofte er der problemer med soft ware til digi cameraer.
Avatar billede willi Nybegynder
26. december 2002 - 23:30 #2
ups. det er et svar...
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2002 - 01:23 #3
Med mit eget Kodak DX3500 kommer der en ikon der viser et kamera. Det kan jeg saa dobbeltklikke paa og overfoere billederne derfra. Jeg bruger dog normalt medfoelgende software.
Men med Medion-kameraet som der er problemer med kommer der ikke nogen ikon. Der er heller ingen software-updates paa Medions website. Det var min foerste tanke.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2002 - 01:24 #4
Forresten fulgte der ingen stroemforsyning med til kameraet.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2002 - 01:36 #5
Det eneste sted jeg kan finde kameraet er Control Panel->Scanners and Cameras. Der er dog ingen muligheder for at overfoere billeder.
Avatar billede willi Nybegynder
27. december 2002 - 11:29 #6
Det er mystisk.
Det som du beskriver er at camera og pc'er ser hinanden.
Men det går galt når softwaren startes.

Prøv at afinstaller softwaren eller opdater!
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2002 - 20:05 #7
Der er ingen opdateringer paa Medions website.
Og det med afinstallering og geninstallering er proevet.
Avatar billede chh Nybegynder
05. januar 2003 - 14:27 #8
her har du et link prøv det:
http://www.medion.de/
Avatar billede chh Nybegynder
05. januar 2003 - 14:29 #9
hmmm gå derefter ind i servicepool - treiber og cameras - derinde finder du driver til md9700
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2003 - 21:11 #11
Jeg proever det nu...
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2003 - 22:36 #12
Softwaren var paa tysk
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2003 - 22:36 #13
Desuden virkede det ikke.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2003 - 22:38 #14
Ved at installere en engelsk MD9721-driver virkede det.
Vi gik ind i Photoshop og derfra File->Import->MD9721
Saa var der lige pludselig ingen problemer.
Maerkerligt at MD9700-driveren ikke virkede naar det var et MD9700-kamera.
Avatar billede mikeovesen Nybegynder
17. juni 2003 - 14:49 #15
Problemet med MD9700 kan løses ved at slette usb port driveren i enhedshåndteringen og derefter instalere den medfølgende software og genstart pcén vent på at usb port driveren er geninstaleret herefter vil man blive spurgt om driveren til md9700 her skal man hendvise til cd-rom drevet med den org. driver til md9700 held og lykke
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2003 - 19:56 #16
Tak for tippet, men nu ville jeg give ham en gave i studentergave og det blev en compactflash-kortlaeser :-)
Saa alt virker perfekt.