Avatar billede machholdt Nybegynder
22. oktober 2000 - 17:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm

Jeg får blå skærm hgver gang jeg starter maskinen op, hvor der står

undtagelsestilstand 0E opstod ved 0028:c16abcc0 i VXD Emu10k1

Jeg har lige formateret, og installeret 98. Jeg har på fornemmelsen det er DVD\'en. Men hvad er der galt, og hvordan retter jeg det
Avatar billede vandhunden Nybegynder
22. oktober 2000 - 17:56 #1
Prøv at instille din bios til et eller andet fejlsikret elelr minimums-ting, og se om den stadig gør det.

Elelrs kan du prøve at fjerne dit dvd-drev. Hvis det heller ikke hjælper kan du blive ved med at fjerne pci-kort og så videre. Når du så har en næsten nøgen pc tilbage der kun består af kab, bundkort, skærm, keyb og måske diskettedrev, så kan du jo se om den stadig gør det.

Hvad sker der hvis du starter med en startdiskette?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2000 - 18:07 #2
Ny installation
Avatar billede burningice Nybegynder
22. oktober 2000 - 18:33 #3
kharder> Igen??
Avatar billede machholdt Nybegynder
22. oktober 2000 - 18:35 #4
kharder>> Det hjælper ikke....
Avatar billede m_u_n_c_h Nybegynder
22. oktober 2000 - 18:46 #5
De der har svaret har faktisk ret. Du er nødt til at bruge udelukkelsesmetoden.Men prøv også at gå ind i setup i opstartsskærmen og check opsætning f.eks autodetect harddisk. (slå dem evt. fra , og kør dem manuelt
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2000 - 19:13 #6
Har du da geninstalletet fra bunden af 2 gange nu? Jeg har selv oplevet at 2 installationer har kikset og at der manglede filer. Først 3 gang lykkedes det mig at få en god installation. Det var win98SE jeg havde problemerne med. Så hvis du ikke minst 2 gange har prøvet en komplet nyinstallation, så må du på den igen. Husk dog lige at have alle driver klar efterhånden, som de skal bruges. Nå du hentyder til DVD, for det mig til at tro, at du netop havde problemer med en installation. Da det er en meget væsenlig enhed, så mener jeg netop at nyinstallation er det eneste rigtige.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2000 - 19:15 #7
Kan du evt. komme ind i fejlsikker tilstand eller starte PC\'en op via startdisk så kunne du måske komme ind og se hvor det er galt.

Du kan jo også prøve at slå DVD fra inde i bios og se om din opstart så lykkedes.
Avatar billede machholdt Nybegynder
22. oktober 2000 - 21:15 #8
Jeg kan godt starte op, men når jeg starter op kommer den blå skærm bare frem!
Avatar billede blood Nybegynder
22. oktober 2000 - 22:31 #9
når du starter så prøv at trykke på f8 og vælg den funtion det heder (ikke helt sikker) boot med bootlog.txt (kør ikke med 98 så kan ikke tjekke)
men der gør du så hvad du plejer at gøre når du botter. Når den så er over alle fejlne går du ind på dit c drev og åbner filen bootlog.txt, der kan du se hvad der starter og hvad der fejler under opstarten

--<< BLOOD >>--
Avatar billede machholdt Nybegynder
22. oktober 2000 - 22:43 #10
ok prøver lige
Avatar billede dust Nybegynder
26. oktober 2000 - 09:42 #11
\"undtagelsestilstand 0E opstod ved 0028:c16abcc0 i VXD Emu10k1\"

Har du et SBLive i din comp? Jeg havde samme problem og samme fejl men rettede det med en patch =)
Hvis du har et SBlive så kig på creatives hjemmeside. Kan være det er det.

http://www.sblive.com

Jeg kunne ikke lige finde patchen igen men mail mig hvis du har brug for den og ik kan finde den. =)

Avatar billede cstern Nybegynder
26. oktober 2000 - 09:49 #12
Som dust rigtigt anfører er fejlen relateret til SBlive, der har en EMU chip. Du skal bare downloade den nyeste version af LiveWare (men det er desværre også adskillige megabytes...)
Jeg mener at kunne huske at fejlen opstår hvis man har en hurtig (det vil i dette tilfælde sige 500 MHz eller hurtigere) CPU og win98.
Avatar billede dust Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:10 #13
Cstern>>Det er rigtigt. Det er ved hurtige CPU´er det går galt =(

Machholdt>> Updaten er på 5,42MB så vidt jeg husker...og den ligger sel´følig på creatives hjemmeside!
*Silly me* =)
Avatar billede burningice Nybegynder
26. oktober 2000 - 13:19 #14
SBlive! har også nogle problemer med et bestemt mobo. Jeg mener det er Abit\'s BEII eller noget i den retning... Hvis du har nævnte bundkort kan jeg give dig en patch som retter problemet.