Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
25. december 2002 - 21:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Åbne porte på en Zyxel zywall

Hej folkens..
Jeg vil gerne have åbnet nogle porte i min Zyzel zywall...
Grunden er at når jeg connecter til Irc via mIRC tager den ca 1 min om at connecte... har hørt at man ved at åbne en port kunne gøre sådan at den connectede med det samme... hvis det er en rimelig let sag vil jeg også gerne vide hvilke porte der skal åbnes for at jeg kan hoste spil i warcraft 3 på battle.net...
Så det ville være dejligt med en god guide:D

lidt info:
- Der er 3 computere på den
- Har dynamisk IP
- Må ikke ændre meget på mine netværksinstillinger fordi jeg er på et netværk med min pc på gymnasiet jeg går på...

Håber der er en der gider hjælpe...

Sleizer

hvis i skal bruge mere info skal i bare spørge!
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
25. december 2002 - 22:01 #1
hov... glemte lige at sige at vores internet er en TDC adsl 1mbit

Sleizer
Avatar billede wave Nybegynder
26. december 2002 - 10:14 #2
SLEIZER... du kan alså kun stille et sprøgsmål...

SVAR til dit spørgsmål er følgende... Zywall har et web interface hvor du ganske simpelt kan åbne / lukke for portene... hvis i ikke har konfigureret den specielt .. så mener jeg at i skal finden den på 192.168.1.1 med password 1234
hvis den er sat op anderledes så kør en ipconfig ..

warcraft bruger port 6112 på battle.net yderligere information findes her :
http://www.blizzard.com/support/?id=mwr0655p

den der med icr lyder mere som en dns fejl...

ciao.
så er det gateway addressen du skal bruge...
Avatar billede wave Nybegynder
26. december 2002 - 10:17 #3
ups.. pastede hvis lige midt i det jeg havde skrevet :-(

SLEIZER... du kan alså kun stille et sprøgsmål...

SVAR til dit spørgsmål er følgende... Zywall har et web interface hvor du ganske simpelt kan åbne / lukke for portene... hvis i ikke har konfigureret den specielt .. så mener jeg at i skal finden den på 192.168.1.1 med password 1234
hvis den er sat op anderledes så kør en ipconfig ..
så er det gateway addressen du skal bruge...

warcraft bruger port 6112 på battle.net yderligere information findes her :
http://www.blizzard.com/support/?id=mwr0655p

den der med icr lyder mere som en dns fejl...

så er det hvis lettere at læse,...
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
26. december 2002 - 14:13 #4
wave... hvor og hvordan er det jeg åbner portene... jeg vil gerne have at vide i hvilken menu jeg skal gå ind i og hvor jeg skal udfylde hvad!!!
Håber du forstod..

Sleizer
Avatar billede wave Nybegynder
26. december 2002 - 14:37 #5
heay...

jeg mener det er under advance.. der er port og nat settings ..
kik på ftp://ftp.zyxel.com/zywall1/document/zywall1_v3.50_UsersGuide.pdf under port forward / åben.. jeg har detsværre ikke en kørende her så jeg er er ikke 100 % sikker..
Avatar billede wave Nybegynder
26. december 2002 - 14:40 #6
den er sq da lige her dansk vejlidning..

http://www.zyxel.dk/product/product_image.php?image_id=160
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
26. december 2002 - 15:17 #7
ok... nu det sidste spørgsmål... hvad er ens "Server Ip Address"... er det min udbyders server ip eller hvad... Eller er det min egen ip.. hvis det er min egen Ip hvordan finder jeg den så når jeg har dynamisk Ip... Håber du kan hjælpe mig med det sidste... du har været en stor hjælp:D

Sleizer
Avatar billede wave Nybegynder
27. december 2002 - 09:07 #8
Server IP addresse er din egen maskine... Hvis du ikke har flere maskiner på netværket får du altid tildelt den samme ip adddresse,  er der der i  mod flere maskiner skal du skifte til fast ip addresse..

håber du får tingene løst..
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
30. december 2002 - 18:40 #9
takker for svarene! :D

Sleizer
Avatar billede smartin Nybegynder
18. april 2003 - 11:56 #10
Tillad identd (port 113) i mIRC for hurtigere tilslutning til IRC. Åbn så port 113 (TCP) i din firewall.