Avatar billede gevon Nybegynder
25. december 2002 - 17:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

100 Point til den der hjælper

- Jeg har et lille problem, jeg vil have flytte 2gb fra drev-D og 3gb fra drev-F til drev C ?

Kan det lade sig gøre
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
25. december 2002 - 17:41 #1
Det kommer an på hvad det er du skal have flyttet...
Avatar billede gevon Nybegynder
25. december 2002 - 17:42 #2
2 og 3gb plads
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 17:42 #3
1. lær at lave en overskrift der er sigende om spm.
2. hvis det er almindelige filer der skal flyttes skulle der vel ikke være et problem i at copy paste dem ?
Avatar billede gevon Nybegynder
25. december 2002 - 17:42 #4
jeg vil slette mit D-drev og f-drev
Avatar billede gevon Nybegynder
25. december 2002 - 17:45 #5
Har hørt om Partion Magic
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
25. december 2002 - 17:45 #6
Hej.

Som jeg forstår det så vil du slette en partion ?? altså d og f drev så du kun har c drev tilbage ???
Avatar billede gevon Nybegynder
25. december 2002 - 17:48 #7
Jeg har C,D,E og et f-drev.
jeg vil slette D og F "få jeg bruger ikke drevene" de indholder 2,3 gb plads, som jeg vil have flytte til C
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
25. december 2002 - 17:51 #8
Du skal bruge Partition Magic (el. lignende program) til at merge dine partioner sammen med C partitionen ...
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
25. december 2002 - 17:52 #9
Du kan også bruge fdisk, men så går dine data på C drevet altså tabt når du vil gøre den de 5 GB større...
Avatar billede thesqunk Nybegynder
25. december 2002 - 21:03 #10
Du skal bruge Partition Magic 7.0 eller derover, nyeste version er 8.0

http://www.powerquest.com/partitionmagic/

Jeg tror du kan få lov at hente en trial af programmet v.ha. TRY NOW knappen, men er ikke sikker.

//squnk
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. december 2002 - 22:48 #11
Du kunne selvfølgelig også bare brænde indholdet af de drev du vil have slettet ud på et antal CD'ere, slette drevene, genoprette eller gøre større, hvad du nu vil og så lægge dataen tilbage. Det koster dig intet hvis du har en brænder og giver dig samtidit en god backup at din data.
Avatar billede thesqunk Nybegynder
26. december 2002 - 11:08 #12
Hans problem må være at han knapt har mere plads tilbage på sit C: drev, og vil have de andre slettet, men ikke kan bruge copy-paste metoden pg.a manglende plads; lyt til BUFFERZONE, brænd skidtet. hvis du ikke har en brænder, må du jo gøre det manuelt:

flyt en lille fil, gør drevet mindre, læg pladsen over på C: drevet, flyt en ny lille fil, gør drevet mindre OSV.
Avatar billede gevon Nybegynder
26. december 2002 - 20:38 #13
Men jeg har ikke en skid på D og f ?
Skal jeg så bare slettet drevene ?
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2002 - 20:53 #14
hvis det alligevel ikke er noget der skal gemmes der er på nogen af drevene, kan du vel ligeså godt bare bruge fdsik, og lave dine partioner om, derved mister du dog data på alle drevene.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
26. december 2002 - 23:51 #15
Hvis du ikke vil miste dataene på skal du bruge Partion Magic el. et lignende program da FDISK sletter alle dine data på drev C også ... Problemet med Partion Magic er at det ikke er gratis, men der findes nogle alternativer til det som er freeware:

http://lists.gpick.com/pages/Partitioning_Tools~Info.htm
http://www.ranish.com/part/ (skulle efter sigende være en klon af Partition Magic)

Jeg har dog ikke prøvet nogle af disse, og da de ikke er kommericele er der ingen garenti for at de virker som de skal ... så det vil nok være klogt at ta' en backup først
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
30. december 2002 - 23:13 #16
Takker for point :)