Avatar billede lite-koas Nybegynder
25. december 2002 - 15:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lilo ?

Hej

Jeg har haft Debian installeret og skal nu installere en Windows Server !

Jeg har slettet linux partionerne og har formateret.. så satte jeg win 2000 server setup igang og da den havde kopieret filerne til setup slukkede jeg den i stedet for at genstarte.. men problemet:

Linux er fjernet fra computeren.. alligevel prøver noget Lilo at starte linux op.. rimlig ufedt.. for den burde begynde på installationen af windows server... Hva gør jeg? For det er intet på harddisken ..
Avatar billede webmasterdk Praktikant
25. december 2002 - 17:29 #1
start på en 98 cd i dos og skriv:
fdisk /mbr
genstart og så skulle det være iorden
Avatar billede yep_yep Nybegynder
29. december 2002 - 21:43 #2
Start op med dos og kør kommandoen

fdisk /mbr

Det "fixer" dit problem med mbr = "master boot record" der "hjalp dig med at have >dual boot< tidligere"
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
20. januar 2003 - 21:41 #3
du kan også få en af mig:

start op med boot disk hvor der ligger fdisk og skriv
fdisk /mbr

:D

Windows 2000 installation burde selv overskrive bootsector under installationen.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
20. januar 2003 - 21:49 #4
lukketid?