Avatar billede bastian1989 Nybegynder
25. december 2002 - 13:29 Der er 8 kommentarer

Problemer med Lydkort og Grafikkort

I har hjulpet mig før så mon ikke i kan igen ;)

Jo jeg har 2 problemer som jeg er ved at få spat af..

1) Mit lydkort.. I et par uger siden at jeg var igang med at "optimere" windows med alle mulige pragrammer og ændringer og jeg ved ik hvad så begynder mit inbyggede lydkort og "hakke"/"Lagge" hver gang der sfspilles for mange lyde til den åbenbart kan klare.. (mest i film/musik/spil) Jeg ved at alt det inbyggede stads stinker men jeg har sQ aldriv haft problemer med det før... :/ Det er en SiS et-eller-anden model i et skodbundkort. Sjovt nok er der drivere til 20 af der4es modeller på cden så jeg ved sQ ik helt hvilken driver jeg evetuelt skal opdatere...

2) Mit grafikkort.. Jeg købte et GF4 MX420 for nogen tid siden og har "plugged" det i mit skodbundkorts agp port. Så for at gøre en rigtig rigtig lang historie kort så bliver jeg nødt til at tænde computeren, lade den stå i 10-15 minnuted og så genstarte den vie ctrl-alt-delete eller reset knappen.. Jeg tror at det er mit bundkort der laver rav i den og hvorfor jeg skal lade den stå i 10-15 minnuter har jeg overhovedet ingen anelse får hvorfor.. Jeg ved bare at det cirker :/ I de 10-15 minnuter har jeg prøvet at skifte om til det inbyggede grafikkort (skifte stikket omme bag på computeren) og så virker det.. Jeg forhidrer dumme scandisk i at komme hver gang jeg restarter ved at sætte en "pause" i autoexec.bat.. Har hørt at man skal "skifte" om til agp porten i bios men der er sQ ingen instilling for det tror jeg.. Ikke som jeg kan se ihvertfald..

Heh hvis jeg har glemt noget så sig lige til ok?

God jul (Dag for sent, whatever ;)) og godt nytår!
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
25. december 2002 - 14:23 #1
Ingen forslag? I plejer at være så hurtige :) Måske ikke lige dagene efter jul :P
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
26. december 2002 - 15:44 #2
Hmmm ingen forslag??
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
28. december 2002 - 22:29 #3
Det var da lige godt grov.. Jeg plejer da i det mindste at få en eller and skodkommentar der kan "Kaep the thread alive"
Avatar billede robotten Praktikant
02. januar 2003 - 12:31 #4
Hvad model er dit bundkort? Står der et nummer el. navn?
Mht. bios, kan det godt betale sig, lige at indlæse fabriksindstillingerne, inden der pilles for meget. Så vides der sikker på, at det ikke lige umiddelbart er en indstillng her, der er galt med.
DEt kunne self. også være en opdatering af denne, der skal til.
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
08. januar 2003 - 14:44 #5
Et gammelt (1,5 år~) SiS.. Kan det ikke passe? Jeg har prøvet det med standar instillinger også... Det med mit lydkort har jeg fixet ved at købe et nyt og en blok ram :) Har opdateret software/drivere til grafikkort.. Omkring bundkort har jeg ingen anelse om hvordan man gør det.
Avatar billede robotten Praktikant
08. januar 2003 - 15:08 #6
Sis kan godt passe som bundkort. Har du mulighed for at se, hvad der står på chipsættet? Det kan jo være et VIA chipsæt, der skal have et par 4in1 drivere. Mht. driver til grafikkortet, så skal du bruge www.nvidia.com drivere.

Og bundkortet skulle selv disable onboard grafikkort, når der isættes et andet grafikort.

Skriv hvad der står af numre på dit bundkort.
Avatar billede robotten Praktikant
15. januar 2003 - 11:08 #7
?
Avatar billede robotten Praktikant
20. januar 2003 - 11:47 #8
Advarsel: Reager her!