Avatar billede bj-an Nybegynder
22. oktober 2000 - 13:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Værktøjslinien i WINNT sp.6

Hvordan får jeg værktøjslinien frem på min WINNT workstation jeg har opgraderet til sp. 6 UK.
Avatar billede .stx Nybegynder
22. oktober 2000 - 14:07 #1
Var værktøjslinjen der med servicepack 5 ???
Avatar billede bj-an Nybegynder
22. oktober 2000 - 14:23 #2
Jeg sprang sp.4 og 5 over. Da det er en geninstallation på en ny computer har jeg gået direkte
til sp. 6. På min gamle maskine er værktøjslinien til højre for start-knappen installeret. På den gamle PC har jeg opgraderet gradvist fra sp. 4, 5 og til 6. Men så vidt jeg ved skulle det ikke være nødvendigt at installere alle sp. i rækkefølge.
Avatar billede .stx Nybegynder
22. oktober 2000 - 14:36 #3
Nej det er rigtigt man kan godt gå fra 3 til 6. Desværre ved jeg ikke rigtig noget om værktøjslinjer i nt. Har du prøvet at højre-klikke på menu linjen > \"tools bar\" (tror jeg nok)> \"new tool bar\".
Avatar billede bj-an Nybegynder
22. oktober 2000 - 17:09 #4
Desværre virker det ikke.
Avatar billede burningice Nybegynder
22. oktober 2000 - 18:44 #5
Værktøjslinjen... tænker du på sådan noget som quicklaunch og adressbar??

Det er en funktion du kun får hvis du installere IE4 og sørger for at aktivere webintegration. Det er så dumt lavet... hul i hovedet, en virkelig dummert fra MS side.

Altså. Hvis du har lavet en ren installation af NT4. Installere IE5 og sp6 direkte får du ikke ovenstående mulighed.

Løsning: Installer IE4 med webintegration. Installer IE5 (5.5) og så sp6.
Avatar billede bj-an Nybegynder
22. oktober 2000 - 19:17 #6
Jeg er ikke interesseret i at skulle geninstallere WINNT. Jeg har prøvet at indlæse sp.4 men kan ikke da installationen afbrydes med meddelelsen om at en nyere version er indlæst.
Hvis løsningen er et program der kan det samme - dvs. oprette en værktøjslinie på TASKBAREN er jeg villig til at give mine point til den der kan hjælpe mig med problemet.
Avatar billede .stx Nybegynder
22. oktober 2000 - 20:06 #7
Jeg tror ikke at man kan installere IE4 med webintegration. Jeg har selv prøvet engang da fik jeg det ikke til at virke men, det var også NT4 server...

.sTX
Avatar billede burningice Nybegynder
22. oktober 2000 - 21:26 #8
bj-an> har du overhovedet prøvet at installere IE4?? Prøv det dog lige først...

Og nej, de behøver ikke at re-installere winnt for at installere IE4
Avatar billede sjensen Nybegynder
22. oktober 2000 - 22:01 #9
Installer EI5 og vælg aktiv desktop, så kommer det helt af sig selv.
Avatar billede bj-an Nybegynder
22. oktober 2000 - 22:33 #10
Skal jeg afinstallere IE5 først?? Da jeg installerede IE5 syntes jeg ikke der var noget om
aktiv desktop! Men jeg prøver om jeg kan få noget ud af IE5.
Avatar billede sjensen Nybegynder
22. oktober 2000 - 22:48 #11
Nej, du behøver ikke at afinstallere først. Du kan blot installere igen, men husk at vælge ja til active desktop. OG husk at gen-installere Sp6 bagefter. Du skal altid geninstallere seneste SP efter du har installeret nøget nyt, eller geninstalleret noget gammelt.
Avatar billede burningice Nybegynder
23. oktober 2000 - 02:19 #12
sjensen> active desktop kan du da ikke vælge i IE5. Det er kun i IE4, og det er det som er så plat. Det er virkelig langt ude...
Avatar billede bj-an Nybegynder
24. oktober 2000 - 01:42 #13
Ved en fejl fik jeg givet sjensen 200 point. Det skulle selvfølgelig havde været cyberfessor
der skulle have alle 200 point for at havde hjulpet mig. Det var kun via. IE4 jeg kunne
installere aktiv desktop og værktøjslinien hurtig start. Jeg trykkede på det vindue der duk-
kede op efter cyberfessors svar i den tro at jeg gav pointene til ham. Derfor skylder sjensen cyberfessor 200 point, han har i øvrigt nok at give af.

Jeg takker cyberfessor for hjælpen og beklager fejlen - jeg er ny her og må lære af mine fejl! Beklager :-(..
Avatar billede burningice Nybegynder
24. oktober 2000 - 03:47 #14
Hehe... tjaa... hvad skal vi sige, sjensen?? Med renters renter blive det vel godt og vel... tjaa, jeg er gavmild idag... skal vi ikke bare sige 5000, sådan mellem venner ;D