Avatar billede david25 Nybegynder
24. december 2002 - 03:16 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få forbindelse til internettet

Hej !
Jeg ved ikke hvad der sker!
Jeg har en bærbar computer, Medion 2,0 Ghz... men en Netkort Realtek RTL8139 FAmily PCI Fast Ethernet NIC .
Problemet er nu det at harrdwaren fejler ikke noget når man ser det i enhedshåndtering, - og ved tilslutning af kabel, viser ikonet også at der er oprettet forbindelse..
MEN Jeg kan sgu ikke komme på nettet. Min internetforbindelse er Stofa og fejlen ligger ikke hos dem, da jeg nu er logget på med men stationær computer.
Jeg har slet ikke haft nogen problemer med dette før. Det skete lige pludselig så kunne jeg ikke komme på nette med min bærbar. Så installerede jeg Windows Xp igen helt fra starten , men stadig samme problem, KAn det være at mit netkort er gået i stykker? jamen hvis det er det , hvorfor vises det ikke i enhedshåndtering .. plzz helpp - tak
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
24. december 2002 - 03:32 #1
Måske kan netkortet sidde løst?
Mit sad lidt løst, og ja det vidste fint i enhedshånd. og viste også ikonet nede i hjørnet, men nix forbindelse til nettet eller switch eller noget som helst
Avatar billede david25 Nybegynder
24. december 2002 - 03:34 #2
hej martin,
Netkortet er indbygget i computeren! ;)
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
24. december 2002 - 03:37 #3
Jæp... det ved jeg :-) - Men kan da stadig sidde løst
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 03:39 #4
david25: den der var på tilbud sidst i maj i aldi? :)
Avatar billede david25 Nybegynder
24. december 2002 - 03:39 #5
har lige tjekket det , sidder meget fast ;) - det er typisk , at der går et eller andet galt med computeren , når der er flere hellig dage!
Avatar billede david25 Nybegynder
24. december 2002 - 03:40 #6
nej pab ikke i maj . det var vist i okt. eller november , såvidt jeg kan huske , den til 13.500 2,53 GHz , 256 DDR ra, 40GB , 4 usb2 , firewire osv..
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
24. december 2002 - 03:41 #7
Hæhæ.. Ja det er det :-)
Hmm ja så må jeg nok melde pas og sige god jul... og godt nytår for den sags skyld
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 03:41 #8
ehm? det var sq da ikke vildt bærbar svjh :P
Avatar billede david25 Nybegynder
24. december 2002 - 03:42 #9
tak MArtin og ilimåde
pab - ja , men lige nu er den ikke ret vild ;-)(
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 03:43 #10
Jeg har som sagt den laptop fra maj... har lidt samme problem med netkortet. Den er faktisk til reperation pt. :/ - kortet valgte tilfældigt at resette forbindelsen så alt døde.
Avatar billede david25 Nybegynder
24. december 2002 - 03:45 #11
Shittttt ! har du afleveret den til Aldi til reperation ?! hvad hed dit netkort?!
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 03:45 #12
Realtek 8139C - same as yours
Avatar billede david25 Nybegynder
24. december 2002 - 03:47 #13
Hmm De skulle så hedde RealShit istedet..har du du afleveret den til Aldi til reperation ?!
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 03:50 #14
Nope. Jeg sendte den ind til Compare support, som står for supporten. Der er faktisk ikke noget at klage over mht. service :)
Avatar billede david25 Nybegynder
24. december 2002 - 03:52 #15
okkk. takk
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 03:53 #16
svar? :)
Avatar billede david25 Nybegynder
24. december 2002 - 03:57 #17
svar hvad?! :)
Sidder og surfer for at finde ud af hvad fanden der er galt med netkortet!
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 03:59 #18
jeg snakkede med frem til at der var en fejl med chipsættet og at de ville skifte mit bundkort. Mere ved jeg ikke :)
Avatar billede david25 Nybegynder
24. december 2002 - 04:01 #19
Okk.. du skrev du har sendt det til Compare!, mener du Compaq ?! dvs gik du ikke med den til Aldi for at de skulle sende den til reperation ?
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 04:02 #20
Compare Support, <en-eller-anden-vej, 2740 Skovlunde.

der fulgte et ark med mht. garanti, da jeg købt den blærbare, hvor jeg skulle henvende mig mht. garanti.
Avatar billede david25 Nybegynder
24. december 2002 - 04:05 #21
Må jeg spørge hvor langt tid siden det er du har sendt den til reperation ? og hvornår får du den tilbage?!
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 04:07 #22
Lidt for lang tid. 3 uger pt., men der var problemer med at skaffe bundkortet hjem. Dette ringede de selv og sagde til mig, hvilket jeg synes er ok kundeservice. Jeg har ikke noget returneringstidspunkt. Desværre :/
Avatar billede david25 Nybegynder
24. december 2002 - 04:12 #23
Okk. Sidste spørgsmål ! Du har SELV sendt det med posten  til Skovlunde?! Sendte du den anbefalet?!
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 04:14 #24
hvis du ringer til dem først, så sender de faktisk et fragtbrev, så du slipper for portoen. Jeg vil nok anbefale at ringe til dem, bare for en sikkerheds skyld :)

Sendte den bare som alm. pakke, forsvarligt pakket ind.
Avatar billede david25 Nybegynder
24. december 2002 - 04:18 #25
Det var rart at vide. Det vil jeg så gøre. Okk Pab , Jeg siger Mange tak for din hjælp og din tid, du brugte på at besvare mine spørgsmål. Jeg håber at din bærbar kommer iorden hjem og samtidig ønsker dig glædelig jul imorgen , og godt nyt år , når du kommer så langt. :) Godnattttt
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 04:26 #26
nat nat og glædelig jul - fu har jo min e-mail, hvis der er mere :)
Avatar billede david25 Nybegynder
27. december 2002 - 01:24 #27
hej pab!
du tror det er løgn. Der er faktisk ingen problem med mit netkort!- hvordan det?! Stofa hvilket er min internetprovider har lavet om på instillignerne for ip/tcp -- ændringen er at der faktisk ikke skal skrives noget i felterne i tcp/ip - det vra derfor jeg kunne logge på med den stationær, da det stod for "hent automatisk ip adresse" i indstillignerne. Det er typsik stofa. når man ringer til dem og spørger dem så siger de , alt er iorden blabla... anyways gudske lov no problem med netkortet. for resten ringede  den 24. dec til hotline, du har ret , deres service fejler ikke noget. jeg vil endnu engang takke og hermed accepterer dit svar som tak for dinhjælp - godt nytår :)