Avatar billede superzapper Nybegynder
23. december 2002 - 11:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Java til exe

Jeg har et java program som jeg godt vil have pakket ned i én exe fil så det kan køres derfra. Er der nogen der kender et godt program der kan gøre det og som kan forklare mig at bruge det...
Avatar billede conrad Nybegynder
23. december 2002 - 11:46 #1
Det spørgsmål er stillet mange gange

se feks http://www.eksperten.dk/spm/93682
eller søg på din egen titel
Avatar billede superzapper Nybegynder
23. december 2002 - 11:51 #2
Så mangler jeg bare at få den på dansk og hvor folk rent faktisk er bare nogenlunde enige om en løsning... Der er sq ikke meget vejledning i det andet
Avatar billede olly Nybegynder
23. december 2002 - 11:56 #3
Jeg er og bliver skældt ud for min mening... Men jeg ville lave en jar der bare blev staret med dobbelklik.
Avatar billede soreno Praktikant
23. december 2002 - 11:57 #4
Der bliver aldrig enighed i svaret.

Jeg er selv tilhænger af at lave en jar fil og distribuere den. Det er jo ikke alle der bruger Windows..

Hvordan forestillede du dig exe filen skulle virke ?
Skal den kunne bruges på alle Windows baserede PC'er (kræver en temmelig stor exe fil, da den nødvendigvis må skulle indeholde hele jre) ?
Eller er det for at lette opstarten af programmet (altså en form for indpakning af "java MinMainKlasse") ?
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
23. december 2002 - 12:01 #5
det tætteste på man kommer en executable file i java er en .jar fil.
Men du undgår ikke, dine class filer
Avatar billede bumle90 Nybegynder
23. december 2002 - 12:07 #6
java er platformsuafhængigt, dvs. at det er IKKE meningen at det skal bindes op på et enkelt operativsystem. Når du laver en exe fil gør du jo netop det, og du ødelægger alt det smukke ved java. SÅ LAD VÆRE!!!!
Der findes nogle programmer der kan gøre det for dig, men det er IKKE det værd. Lav hellere som soreno siger en jar fil med et manifest som starter den virtuelle maskine og loader dit program når du dobbeltklikker på filen.
Alt andet er vanvid
Avatar billede superzapper Nybegynder
23. december 2002 - 12:09 #7
Jeg har set progs der kunne lave exe filer som indeholdt det hele så jar er ikke nødvendigt. Jeg kunne bare ikke finde ud af at få det prog til at virke...

Hvor stor filen er bekymrer mig ikke bare det kan køre på en win2000/XP
Avatar billede superzapper Nybegynder
23. december 2002 - 12:10 #8
Hvordan laver jeg overhovedet en jar fil?? Så kunne jeg evt prøve med det??!!
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2002 - 22:03 #10
Konvertere til EXE fil se:
  http://www.xlsoft.com/en/products/development/jet/
Lave jar-filer se:
  http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/

Jeg vil også anbefale dig jar-filen medmindre du har meget gode
grunde til at ønske den native excutable.
Avatar billede anadan Nybegynder
25. december 2002 - 22:29 #11
enig i jar. hvis man vil lave exe filer, skal man kode i c e.l. jeg har aldrig set en brugbar løsning på konvertering til exe
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2002 - 19:31 #12
Der findes skam java->exe løsninger der virker.
Avatar billede codecompletion Nybegynder
14. januar 2003 - 19:55 #13
Man kan ikke rigtig komme uden om at der skal installeres en JRE, men der findes et program på denne side, som kan tricket http://www.duckware.com/jexepack/index.html
Avatar billede codecompletion Nybegynder
14. januar 2003 - 19:57 #14
Jexepack understøtter swing, og kan efter sin kompilering virke på alle windowssystemer med JRE installeret!
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2003 - 20:12 #15
Der er lavet løsninger som kan konvertere java byte code til
native kode og ikke kræver JRE.

Men EXE filerne har det med at blive ret store. Og ikke
alle virke rlige godt. Men nogen er OK.

Den Jexepack du refererer til at jo bare en pæn indpakning
(meget lig den som JBuilder 7 og 8 kan lave).
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2003 - 20:17 #16
bumle90 (og mange andre): "java er platformsuafhængigt"

"Java isn't platform independent; it is a platform." / Bjarne Stroustrup