Avatar billede pentium4 Juniormester
23. december 2002 - 02:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Finder ikke altid min 3 HD / DvD-drev

Jeg har det problem, at det ikke er altid, at min Pc'er finder min 3 HD eller DvD-drev som sidder som Master på den Sekundære Ide-port.
Det sker både når jeg har min 40GB IBM-HD siddende der og også når jeg har mit DvD-drev siddende i stedet for HD'en.
Nogen gange kan jeg være heldig, at den så finder den hvis jeg genstarter Pc'en, men andre gange skal jeg genstarte flere gange før den finder den.
Jeg har også været ude for, at den havde fundet den og da jeg så efter ca. 1 time skulle hente noget fra den og klikkede på drev-bogstavet, stod den med time-glasset i ca. 10-20 sec. og så forsvandt alle de 3 drev som den er delt op i.

Jeg hat installeret sidste nye SiS-AGP-drv. (1.13) og den sidste nye Bios (1007c)
Jeg har også prøvet, at skifte strøm-stikket og også det brede data-kabel.

Min konfiguration kan ses her: http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=pentium4

Jeg kør WinXP
Avatar billede pentium4 Juniormester
23. december 2002 - 02:13 #1
Min Seagate HD sidder som Master og Maxtor'en som Slave på den Primære Ide-port og dem er der aldrig problemer med at finde.
Avatar billede scorenissen Nybegynder
23. december 2002 - 10:35 #2
Hej

Jeg ville prøve at skifte IDE Kablet.

/CHFU
Avatar billede pentium4 Juniormester
23. december 2002 - 13:51 #3
scorenissen -> Prøv lige at læse mit indlæg en gang til...

"Jeg har også prøvet, at skifte strøm-stikket og også det brede data-kabel"
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2002 - 16:29 #4
Har haft samme problem hvor min sys-disk og dvd-drev sad samme og pludselig af ukendte årsager kunne den ikke finde mit dvd-drev... Jeg var nødt til at sætte dvd-drevet sammen med min plextor-brænder på en anden IDE-controller og så virkede det ;)

Meen, kan jo godt være lidt svært hvis man er løbet tør for IDE-controllere...

Står den til auto i din bios ?

/SRV
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. december 2002 - 01:00 #5
Ja, den står til auto i bios.

Der var en af mine venner der mente, at han havde læst noget med, at det ikke var alle mærker af HD der passer sammen og det er jo 3 forskellige mærker jeg har.

Er der nogen som kender noget til det ???
Avatar billede pentium4 Juniormester
27. december 2002 - 01:16 #6
Flytter lige spørgsmålet til den rigtige kategori, som må være Hardware\Pc og som jeg også mente at have gemt den under, men der må være noget som er gået galt.
Avatar billede pentium4 Juniormester
27. december 2002 - 01:16 #7
Svar...
Avatar billede pentium4 Juniormester
27. december 2002 - 01:21 #8