Avatar billede starbotz Nybegynder
22. december 2002 - 20:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Values i checkboxes

Hey :o)

Jeg har 3 checkboxes i min form. De skal alle 3 pr. default være unchecked. De hedder fx:

Request blabla_1
Request blabla_2
Request blabla_3

Når nu jeg submit'er formen vil jeg have, at der i den mail, jeg modtager skal stå:

Request blabla_1: Yes
Request blabla_2: Yes
Request blabla_3: Yes

hvis de blev checked, og ellers skal der stå

Request blabla_1: No
.

Hvordan får man defineret de værdier og sendt dem med i mailen?

Regards,
Starbotz
Avatar billede mortenfn Nybegynder
22. december 2002 - 20:59 #1
<form method="POST" action="fil.asp">
  <p><input type="checkbox" name="C1" value="Nej"></p>
  <p><input type="checkbox" name="C2" value="Nej"></p>
  <p><input type="checkbox" name="C3" value="Nej"></p>
  <p><input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
</form>

Og hvis værdien ikke er 'nej' er den jo 'ja' hvilket kan klares med en if-sætning
Avatar billede starbotz Nybegynder
22. december 2002 - 21:06 #2
> mortenfn

Den if-sætning dér ... er det noget du kan klare? Jeg er en klaphat til at kode.
Avatar billede totaliorden Nybegynder
22. december 2002 - 21:08 #3
øhm .... Er det ikke html?
Avatar billede starbotz Nybegynder
22. december 2002 - 21:10 #4
Jojo, checkboxes er HTML. Men hvis du skal kode noget med, at

if (checked)
  set.value = yes;
else
  set.value = no;

eller hvordan det nu kunne se ud, er det formentlig et JavaScript der skal kaldes.
Avatar billede starbotz Nybegynder
22. december 2002 - 21:22 #5
Hmmm ... lader til at alle har forladt den synkende skude ...
Avatar billede olebole Juniormester
22. december 2002 - 21:26 #6
<ole>

Det er nok fordi, spørgsmålet er et ASP-spm. Folk her koder i HTML og har ikke nødvendigvis forstand på ASP.

/mvh  *<|:o)
</bole>
Avatar billede starbotz Nybegynder
22. december 2002 - 21:36 #7
Det plejer folk da ellers ikke at lade sig skræmme af. Der er da masser af spørgsmål i (D)HTML kategorien hvor folks svar involverer en del JS.
Avatar billede olebole Juniormester
22. december 2002 - 21:44 #8
Ja, de to hænger uløseligt sammen ... det er Gud være lovet ikke tilfældet med HTML og ASP  ;o)
ASP er som bekendt server-side, hvor både JS og HTML er client-side. ASP er jo ikke til så meget uden HTML, men HTML klarer sig fint uden ASP ... bedre ville somme endog mene  ;o)
/mvh
Avatar billede starbotz Nybegynder
22. december 2002 - 21:50 #9
Nå, nu har jeg oprettet det samme spørgsmål i JavaScript kategorien. Så håber jeg at der kommer mere på krogen dér ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
22. december 2002 - 21:56 #10
Det gør det nok ikke, da det stadig er et ASP-spørgsmål, som bør stilles under ASP- eller VBScript-kategorien.

DHTML er ikke et selvstændigt sprog, men en teknologi, hvor man kombinerer HTML, CSS og JS. Derfor optræder der en masse JS i (D)HTML-kategorien.
Dit spm. går så vidt jeg kan se på VBS, som er et af de sprog, man kan skrive i, når man skriver til et ASP-framework - derfor må det skulle oprettes i en af disse kategorier for bedste svar-chance.

Desuden skal du nok lukke et af spørgsmålene, inden en eller anden bliver sur over, du opretter cross-postings (ikke tilladt på E)  ;o)
/mvh
Avatar billede starbotz Nybegynder
22. december 2002 - 22:01 #11
nåh, okay. så må jeg hellere lukke det her.
bortset fra at jeg ikke lige kan se hvordan man lukker spørgsmålet??
Avatar billede olebole Juniormester
22. december 2002 - 22:09 #12
Du svarer selv - og tildeler dig selv alle points  ;o)
Avatar billede starbotz Nybegynder
22. december 2002 - 22:13 #13
Lukket
Avatar billede mortenfn Nybegynder
23. december 2002 - 18:27 #14
Såfremr du har PHP klarer jeg den.

Du fik faktisk svar på dit spørgsmål, men nu du er ny her, slipper du for videre tiltale.