Avatar billede tjuhejhvordetgaar Nybegynder
22. december 2002 - 11:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilket lydkort skal jeg vælge?

Jeg har på fornemmelsen, at jeg skal invistere i et nyt lydkort, men hvad skal det være for et?

Det jeg kører med nu er et Soundblaster 16 pci, og det har fungeret fint til mit behov. Men nu har jeg tilsluttet computeren til mit anlæg, og udover det knaser lidt i højttalerne, så er lyden praktisk talt ikke særlig god. Det lyder som om, at optagelsen har fundet sted i en kælder.

Jeg går udfra, at et bedre lydkort vil gøre underværker, eller er jeg helt galt på den?

Jeg har iøvrigt win xp som styresystem, hvis det skulle have nogen betydning.

På forhånd tak for jeres råd.
Avatar billede articfruit Nybegynder
22. december 2002 - 12:00 #1
http://www.mariendals.dk/shop/item.asp?id=309
Dette her vil du i hvert fald få bedre lyd ud af...
Avatar billede tjuhejhvordetgaar Nybegynder
22. december 2002 - 12:35 #2
Det har du nok ret i. Men er det noget værd, eller bør jeg købe et lidt "større" lydkort?
Avatar billede articfruit Nybegynder
22. december 2002 - 12:50 #3
umiddelbart så vil jeg sige at det er noget værd, men hvis du går helt vildt meget op i lyd, vil jeg foreslå dig dette her "Soundblaster Audigy Player"
http://www.bj-trading.dk/dk/vare.asp?gruppe=Lydkort
www.bj-trading.dk er de billigste, vær dog opmærkson på at det er bulk
Avatar billede tjuhejhvordetgaar Nybegynder
22. december 2002 - 15:22 #4
Det første lydkort, soundblaster live 1024, giver det en meget bedre lyd end det jeg har, eller er det "nogenlunde det samme"? Det er prisen jeg er lidt skeptisk overfor (jeg ved godt, at selvom det er billigt, kan det godt være fint nok)?

Det andet der nævnes ser også fint ud, men jeg skal lige være helt sikker på at jeg forstår "bulk" korrekt. Det er vel, når jeg ikke modtager andet end lydkortet, dvs. ingen stik og heller ingen software, eller?
Avatar billede slasspost Nybegynder
22. december 2002 - 15:29 #5
Har lige gjort en go erfaring.... dog koster den også lidt penge..... Creative Audigy 2 er THX godkendt. har lige opgraderet til dette. fra dens "lillebror" Resultatet er at der nu er nul støj, ingen susen, i højtaleren samt en lille ekstra bonus : Dolby Digital EX (6:1) pris ca. kr. 1900.-
Avatar billede lvmek Nybegynder
22. december 2002 - 19:19 #6
Du kan vælge SB Live 5,1 det er ganske udmærket og billigt til kvaliteten! Men audigy er et også et godt kort, men dyrt!
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. december 2002 - 20:17 #7
sb audygy platinium kører vi med og det er et kanon kort samtidig med at man får en front bay hvor alle tilslutninger sidder i bla lysleder mm
Avatar billede skrewz Nybegynder
23. december 2002 - 01:57 #8
Turtle Beach Santa Cruz er det lydkort som gennem længere tid har sat standarden:
http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1414697894

Men, så er det spørgsmålet, om du tør "løbe risikoen" ved ikke at vælge Creative? :)
Avatar billede tjuhejhvordetgaar Nybegynder
23. december 2002 - 17:14 #9
Jeg tager chancen og vælger Turtle Beach Santa Cruz. Det er nogle ok anmeldelser der er af det, og så er prisen også ok.