Avatar billede zzup Nybegynder
21. december 2002 - 16:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flash - Hjælp 1

Hej igen..

Når man vil lave en hjemmeside i flash å skal der jo være nogle links på siden jo..

Men her er spørgsmålet.

Skal man bruge en Push Buttom til at linke til næste frame ? og hvordan ?

jeg bruger Flash MX.

på forhånd tak :)
Avatar billede freecodes Nybegynder
21. december 2002 - 16:17 #1
Flash MX har nogle knapper du kan bruge.. Men tag og lav dine egne.. de bliver flottere.. Du laver dem ved at finde dit libery (Ctrl + L). Så opretter du et nyt element og siger det skla være en knap. Nu skal du lave knappen i alle de  former den kan være i. Nu har du din egen knap. Så skla du sætte den ind i flash filen der hvor du gerne vil have den skal være. Til knappen skla du nu skrive lidt ActionScript. Skriv det i Expert mode.
Syntaksen siger sig selv, se nedenfor.

on (release)
{
gotoAndPlay(frame nummer);
}
Avatar billede zzup Nybegynder
21. december 2002 - 16:23 #2
Jamen så sker der dette..

At jeg skriver jo selvfølgelig noget på frame 1.. men hvad skal jeg gøre for at jeg på frame 2 fx vil have Om mig så skriver jeg noget om mig med så ændre den det også på frame 1 :(
Avatar billede zzup Nybegynder
21. december 2002 - 16:25 #3
og skal der stå noget der hvor der står release ?
Avatar billede zzup Nybegynder
21. december 2002 - 16:38 #4
Og links kan jeg ikke få til at virke :(
Avatar billede zzup Nybegynder
16. juli 2003 - 14:38 #5
-- Lukker spm --