Avatar billede driis Nybegynder
21. december 2002 - 12:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Java script, der kan ...

Jeg har brug for følgende:

Et javascript eller lign., der kan eksekvere en fil, der ligger lokalt på computeren, uden at der vises nogen dialog for brugeren.

Kan det lade sig gøre  ? Hvordan ?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 12:14 #1
Mener du Java eller JavaScript?
Avatar billede ziz Nybegynder
21. december 2002 - 12:23 #2
Et javascript eller lign.,

Dude, lign.
Avatar billede driis Nybegynder
21. december 2002 - 12:25 #3
Helst JavaScript, men hvis det kun kan lade sig gøre i Java, kan det også bruges. Der skal bare være mulighed for at brugeren kan få kørt en eksekverbar fil, der ligger lokalt på computeren, når han klikker på et link på en HTML side. Det er meget vigtigt, at dette foregår uden at der vises en dialog i retning af "Vil du åbne eller gemme filen ..." for brugeren.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 12:26 #4
Det kan i hvert fald ikke lade sig gøre i JavaScript. Og det er jeg mere end glad for.
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
21. december 2002 - 12:31 #5
Avatar billede bumle90 Nybegynder
21. december 2002 - 13:27 #6
Det kan du hverken gøre fra java og slet ikke fra javascript.
Hvis en fil skal eksekveres fra java skal .class filerne ligge på klientens computer, og de skal startes herfra. Ellers har du ikke rettigheder til at starte filer. Man kan altså IKKE gøre det fra nettet.
Og gud ske tak og lov for at det er sådan....ellers ville man jo kunne ødelægge computere og lave anden sabotage for et godt ord så let som ingenting.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2002 - 16:06 #7
Det kan du ikke.

Hverken JavaScript kode i din HTML eller an Java applet i refereret til
i din HTML har lov til at gøre den slags.

Af indlysende årsager. Hvis det kunne lade sig gøre så kunne
en side du tilfældigt browsede forbi slette hele din hardisk.

Der er mig bekendt visse muligheder med signed Java applets
og downloadable ActiveX controls.

Men I begge tilfælde skal brugeren eksplicit give den fornødne adgang
(dog kun en gang - ikke hver gang).