Avatar billede ltoft Nybegynder
20. december 2002 - 19:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk

Jeg har en bærbar computer med Dells Truemobile 1150 Mini PCMIA trådløs netkort.
Jeg har nu fået en ny computer dog uden netkort. Jeg vil gerne have dem sat op i et netværk, derfor overvejer jeg at købe et Access Point + plus et trådløst netkort til den nye bærbare.
Hvis jeg køber nedenstående netkort og access point, vil de så kunne "snakke" sammen med den gamle computer?

Access Point: http://dk.itbutikken.dk/default.asp?varenr=19618
Netkort: http://dk.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=20151
eller
http://dk.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=12440

Er der forøvrigt noget som jeg bør være opmærksom på i forbindelse med sådan et køb?
Avatar billede lap Nybegynder
20. december 2002 - 19:47 #1
Ja, det vil virke da alle enheder kører 802.11b - husk dog, at den nye computer formentlig ikke har PC-card (pcmcia) adapter, så når du vælger det trådløse kort til denne, så husk PCI-kortet også

Hvis de 2 maskiner alene skal snakke sammen, så behøves et access punkt faktisk ikke - kan etableres som point 2 point.
Avatar billede ltoft Nybegynder
20. december 2002 - 19:55 #2
Inde i enhedhåndtering på den nye computer står der at der er 2 Standard CardBus-controllere under fanebladet PCMCIA-kort.
Er det, det som du ikke regnede med at den havde?
Avatar billede lap Nybegynder
20. december 2002 - 20:15 #3
OK, den nye computer er en bærbar? Ja, det var jeg regnede med du manglede (troede at det var stationær :-)

Principielt er et 802.11b netkort nok - jeg har etableret det med 2 Lucent wifi lan-kort uden access point (også standard 802.11b kort).