Avatar billede themightygugi Nybegynder
20. december 2002 - 19:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

En god projektor til hjemmebrug?

Er der nogen der har nogen anbefalinger angående projektorer til hjemmebrug. Jeg har selv set på Toshiba, men de virker meget dyre...

Kravet er at det både skal kunne anvendes til fjernsyn (primært) men også til computer, så jeg ved ikke om 16:9 formatet vil være godt!
Avatar billede rs2000 Nybegynder
20. december 2002 - 19:53 #1
http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=32&PHPSESSID=d6d040d35dd542fabc3dc7de4bdc094b her er der nogle.
Men jeg ved ikke om det er dyrt/billigt eller godt/skidt.
Avatar billede jefa Nybegynder
20. december 2002 - 19:59 #2
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. december 2002 - 23:06 #3
du skal gå efter så mange lumen som muligt men det bliver dyrt hvis du skal have noget godt og den skal kunne spejl vendes for loft montage.
Avatar billede toocool Nybegynder
21. december 2002 - 02:38 #4
Prøv lige at undersøge en philipsmodel som er på tilbud gennem ekspert.

Har set billedet på den og var meget positivt overrasket.

Den bliver solgt på tilbud til 19999,- NOrmalt 25000
Avatar billede toocool Nybegynder
21. december 2002 - 02:39 #5
Og så lige en ting: Normalt er det meget vigtigt med mange ansilumen; men det kan være af ligeså stor betydning hvor længe pæren holder sin styrke og hvad den koster at skifte.

Til almindelig stuebrug er 800-1000 ansilumen nok.
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
05. januar 2003 - 09:04 #6
Mange lumen kan du ikke bruge til en hat med mindre projektoren har god kontrast.
Dette betyder at du skal vurdere hvor meget lys der vil være der hvor du skal bruge den. Hvis du køber en projektor med et højt lumental og lav kontrast vil sort ikke se sort ud men lysegråt, hvis der er for mørkt i rummet.
Den projektor jeg har er på 600 lumen og 1:200 kontrast. I et mørkt rum synes jeg ofte at det sorte i billedet er for lyst.
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
05. januar 2003 - 09:12 #7
Hvis du kun skal bruge den til at se film på og ikke så meget data bør du vælge en projektor med en opløsning på 800x600 da der ikke skal skaleres på samme måde som ved projektorer med lavere eller højere opløsninger. Dette gør at billedet bliver væsentligt pænere og ikke så "kantet" i de enkelte pixels.
16:9 projektorer har jeg ingen erfaring med så der kan jeg ikke hjælpe dig.
Nogen specifik projektor vil jeg ikke pege på men du kan finde specifikationer på de fleste projektorere på http://www.projectorcentral.com/
Avatar billede themightygugi Nybegynder
03. maj 2003 - 19:11 #8
bla