Avatar billede korne Nybegynder
20. december 2002 - 16:10 Der er 2 kommentarer

Ras virker ikke!

Hej Eksperten,

Jeg har installeret Windows 2000 server, med et netkort.
Jeg har en ADSL forbindelse, hvor jeg har nat'et port 1723.
Jeg har brug for at få fat i nogle dokumenter på server en gang i mellem, dertil har jeg installeret RRAS, men det virker ikke.
Jeg har gennemgået RRAS wizarden hvor jeg valgte RAS (og ikke VPN).
Når jeg prøver ras'e serveren (udfra) kommer den igennem til serveren og prøver på at vertifisere, men efter ca. 40 sek. kommer den med fejlen 721 eller 628 alt efter hvor jeg prøver fra.
1 ting der forkommer mig lidt mærkeligt er:
under RRAS - IP Routing - General: Der er 3 enheder: Loopback, Lan (de ser meget fine ud) og Internal, der er den, der ikke ser rigtig ud.  TYPE=internal, IP ADDRESS= Not available Administrative S=Unknown, OPERATIONAL S=Non-operational.  Det ser ikke rigtigt ud.
Jeg ved godt det er en lang smøre men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig

Hilsen

Korne
Avatar billede cougar Nybegynder
20. december 2002 - 16:32 #1
Hvor connecter du til serveren, modemopkald eller vpn ?
Hvis du connecter gennem din ADSL linie, skal du sætte den op til VPN istedet for RAS.
Avatar billede korne Nybegynder
21. december 2002 - 03:46 #2
nej du kan godt ras'e din server via adsl linje, jeg har 3 andre server der er sat opp med ras, som jeg godt kan kontakte via en adsl linje. Det er bare denne ene der ikke kan.