Avatar billede cool-wil Nybegynder
18. december 2002 - 22:39 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

priser på fastnet?

Jeg er konsulent for en ejerforening der skal have lavet internet i 52 lejligheder, og leder derfor efter en udbyder der kan og vil tilbyde en rimlig kraftig linie til en ok pris...der står aldrig priser på sådanne linier( f.eks. 10-20 mbit eller mere), så derfor vil jeg høre om nogle af jer har erfaringer eller endda priser på sådanne linier, og en helt masse lnks til udbydere ( ud over songnetworks.dk og kabelnettet) f.eks. til bredbånds bolaget hvis de har noget i dk, har de det? og på hvilke inet adresse?

wil/
Avatar billede promi Nybegynder
18. december 2002 - 22:44 #1
HVor i lille danmark boer du..... det er for det meste et meget vigtigt grundlag
Avatar billede cool-wil Nybegynder
18. december 2002 - 22:44 #2
vanløse (sjælland)
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
18. december 2002 - 22:45 #3
prøv at ringe til Broadcom, de er i KBH, århus, aalborg og odense på
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. december 2002 - 22:55 #4
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. december 2002 - 23:03 #5
Hvad skal du bruge 10-20 Mbit til sølle 52 lejligheder?

Skal I udleje serverplads på internettet?

Jeg bor i et boligkompleks med 1000 bruger på en 8 Mbit duplex, og der er rigeligt power på linien. Normalt kan du downloade fra 48Kbit/s til 500Kbit/s. Du skal nemlig tænke på at ikke alle brugere anvender linien samtidigt.

/per
Avatar billede cool-wil Nybegynder
18. december 2002 - 23:49 #6
det er selvfølgelig rigtigt..

vi er 3 der har servere kørende for tiden, derfor vil vi gere have en linie som vi ved kan trække det hele, også selvom den er lidt for stor..hvad ville du anbefale...der er måske 20-30 lejligheder der dloader musik osv...resten surfer kun
Avatar billede jimd Nybegynder
19. december 2002 - 00:08 #7
Du kan finde nogle priser herinde. http://www.teledanmark.dk/menu/sm1365.htm De er angivet for punkt til punkt, men jeg ved ikke om man også kan købe "almindelige" forbindelser. Det er da et forsøg værd.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. december 2002 - 09:54 #8
Hvis du streamer MP3 musik fra net radioerne, så downloader hver bruger maks. 128 Kbit/s i højeste kvalitet. Hvis kun 2/3 anvender dem samtidigt, så bliver det maks. 2,5 Mbit/s. Hvis resten surfer og en normal internetside er på ca. 30Kbyte, hvilket svarer til en spidsbelastning for resten af brugerne på ca. 1,2Mbit/sek. Så er der rigeligt plads på en 4Mbit linie.

Mangge steder på nettet kan du hente film, men serverne i den anden ende har begrænset download hastigheden til 7Kbyte/sek. Dette skyldes de mange brugere på serverne, der er nemlig kommet mange flere brugere med højhastighedslinier. Så det er hellere ikke noget argument for en kraftig højhastighedslinie.

Ifølge http://www.teleprisguide.dk/ kan du få en 4Mbit pro linie hos Sonofon til 16125kr. pr. kvartal.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. december 2002 - 09:56 #9
Det svarer til at hver bruger får fri trafik på internettet til 102kr. om måneden.

/per
Avatar billede sibast6706 Nybegynder
19. december 2002 - 10:28 #10
Jeg ville ringe til WEBPARTNER (70262300).  de har de bedste priser og løsninger har jeg hørt fra mange ! og de kan levere i hele Danmark
Avatar billede cool-wil Nybegynder
19. december 2002 - 10:35 #11
godt link hoejrup...godt der er nogle der kan hjælpe:-)
Avatar billede cool-wil Nybegynder
19. december 2002 - 10:37 #12
problemet med f.eks. teleprisguiden er at de betegner højhastigheds net som adsl, så det kan man alligevel ikke rigtig bruge...og sonofon har lukket for deres program
Avatar billede sibast6706 Nybegynder
19. december 2002 - 11:07 #13
De levere både ADSL, G.dot, og FWA som er trådløst op til 10 mbit - prisen for en 4 Mbit koster omkring det samme som sonofons (men er lagt bedre og symmetrisk 4 /4 Mbit (sononfon er kun 1 /4 mbit)
Avatar billede bullerbob Nybegynder
30. december 2002 - 13:47 #14
Hej wil.
Du kan prøve denne:
DB net. Dansk Bredbånd
Toldbodgade 39
1253 København K
Deres Hjemme side er www.bbst.dk
Hilsen og godt nytår
Hans/Hvidovre