Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
18. december 2002 - 14:09 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Er det ikke bare min strømforsyning der er brændt af?

Hey!

Jeg har lavet en kæmpe brøler (flot :) ... jeg kom til at give noget strøm som ikke skulle have strøm. Der kom en gnist og så slukkede pc'en.

Er det ikke bare min strømforsyning der er brændt af? (ikke noget andet hardware eller noget?).

..

nå, men hvis det er det, så skal jeg jo også have fat i en ny strømforsyning. Er der nogen specielle mærker eller noget der kan anbefales? må gerne være billig. Min nuværende er en 300 watt.
Avatar billede jensendk Nybegynder
18. december 2002 - 14:11 #1
Sandsynligvis jo... Og så det du satte strøm til...
Avatar billede driis Nybegynder
18. december 2002 - 14:12 #2
Jo, det er højst sandsynligt din PSU der er brændt af, selv om det ikke kan garanteres at der er andre dele, der er røget med. Jeg har prøvet det samme, og med en ny strømforsyning kørte det hele som smurt igen.
Avatar billede xyborx Nybegynder
18. december 2002 - 14:13 #3
hehe.. Minder mig om dengang et 5-volt stik på en eller anden måde kom i forbindelse med kabinettet. Anede ikke at en smeltende lednigen kunne lave så meget røg :D (og anede ikke at forsyningen kunne levere så meget strøm til 5-volt ledningen =)
Avatar billede driis Nybegynder
18. december 2002 - 14:14 #4
... med forbehold, det kommer selvfølgelig an på, hvad du satte strøm til ... hvis du f.eks. satte 230 volt direkte ned i en RAM sokkel, så kan du godt regne, at som minimum bundkort og processor er stået af ...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
18. december 2002 - 14:23 #5
Okay Okay. tak tak.

det er ligegyldigt hvilken strømforsyning jeg vælger, right? hvis den ca. køre med de samme watt.
Avatar billede frock Nybegynder
18. december 2002 - 14:54 #6
Prøv lige at åbne din strømforsyning og se om ikke der skulle være en sikring derinde.
Der er ingen grund til at købe en helt ny psu, hvis du kan nøjes med at skifte sikringen :)
Avatar billede jensendk Nybegynder
18. december 2002 - 14:55 #7
Køb en low  noise ;-)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
18. december 2002 - 15:33 #8
En low noise? hmm, hvad er det? :)

frock ->> okay, vil jeg prøve.

Hvordan kan det egentlig være at strømforsyningen bliver brændt af ? man skulle da fristes til at tro, at det kun var det man sætter strømmen til der bliver ødelagt.
Avatar billede fun22 Nybegynder
18. december 2002 - 15:35 #9
Jeg gjorde nøjagtigt det samme. kom til at lave en gnist, og så slukkede den. Men jeg skulle så bare vente 5 min så virkede den igen. Det var en auto sikring