Avatar billede hoffe Nybegynder
18. december 2002 - 12:57 Der er 10 kommentarer

ASUS eller TYAN

Hej med jer.

Jeg stå og skal igang med at bygge en server op, som skal kunne kører:

MS SQL 2000
WEB server
Mail server
Statistik server

og jeg har derfor valgt at købe et dual bundkort med 2 x Intel Xeon 2.0 Ghz Socket 603 Boxed.

Men nu er jeg kommet i tvivl om hvilket bundkort jeg skal købe til det.. Valgt står mellem

Asus PR-DLS Dual Xeon bundkort 1stk.  6.495,00 (5.196,00)

Eller

Tyan Thunder i7500 (S2720GN) 1stk 4.798 kr

Hvad mener i jeg skal købe?
Avatar billede jensendk Nybegynder
18. december 2002 - 12:58 #1
Personligt ville jeg vælge Tyan,  kanon stabile og velydende Dualboards..
Avatar billede sukos Juniormester
18. december 2002 - 13:01 #2
asus! forever! :O)
Avatar billede mufoxe Nybegynder
18. december 2002 - 13:03 #3
I princippet kan der vel ikke være så stor forskel på bundkortene? Min personlige erfaring siger mig, at så længe man holder sig inden for specs (ingen OC eller andre finurligheder), så er det næsten ligegyldigt, hvad man har under sine CPU'er :I)
I dette tilfælde er problemstillingen næsten endnu mere triviel, da du står mellem valget af noget godt og noget andet godt :) Vælg det bundkort, hvor features passer dine behov bedst.
Avatar billede hoffe Nybegynder
18. december 2002 - 13:04 #4
Har lidt mere konkrete svar, hvor jeg kan se fakta sort på hvidt
Avatar billede hoffe Nybegynder
18. december 2002 - 13:06 #5
Ok men hvorfor skulle jeg give 1697,- mere for et Asus hvis det er lige meget hvilket jeg køber
Avatar billede mufoxe Nybegynder
18. december 2002 - 13:09 #6
Nu ved jeg ikke, hvilken kontret model, du har kigget på. Men jeg kan forestille mig, at du har sammenlignet modeller med forskellige features. F.eks. m. og u. SCSI controller.
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
18. december 2002 - 13:15 #7
Typisk ville jeg vælge Asus, men med den pris forskel, og omtale som Tyan har fået, så vil jeg nok sige Tyan, men hvis prisen er vigtig, så vælg Asus.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
18. december 2002 - 13:16 #8
Jeg har været inde og kigge på EDBPriser, hvor jeg kan se at prisforskellen netop er mellem to modeller, hvor den ene (Tyan) ikke SCSI og den anden har (ASUS). Sammenligner du board med ens featureset, er prisforskellen marginal.
Avatar billede jensendk Nybegynder
18. december 2002 - 14:52 #9
Tyan med en god SCSI controller. Har aldrig brugt mig om onboard controllere, de er oftest ikke 100 kompatible med deres løse fætre...
Avatar billede hoffe Nybegynder
18. december 2002 - 18:37 #10
jensen DK Ja, samme holdning har jeg også.

Men for vi lige kan lukke dette spg. af så har jeg delvist beslutte mig for at købe Tyan bundkortet pga. prisen og at jeg ikke lige kan se hvad jeg skulle få ud af at købe det dyrere Asus bord. Men ved i hvordan det ser ud med BIO's opdatering osv...