Avatar billede kloster Nybegynder
20. oktober 2000 - 13:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bannerreklame

Hvorledes finder man frem til annoncøren til målgruppen på sin hjemmeside, hvad kan man tjene?,hvad gør man?
Avatar billede tonkin Nybegynder
20. oktober 2000 - 13:23 #1
Hvis dit site har nok trafik kan du kontakte doubleclick.
De er skide dygtige, men de tager også en stor bid af kagen
Avatar billede nomiz Nybegynder
20. oktober 2000 - 13:29 #2
url?
Avatar billede tonkin Nybegynder
20. oktober 2000 - 13:31 #3
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
20. oktober 2000 - 13:39 #4
kloster>>
1)Du kan enten selv kontakte virksomheder/annoncører, som du mener skal annonce på dit site. Fordel: du får hele fortjenesten selv  Ulempe: Det er et stort arbejde, og det er måske svært at få nogen af de større virksomheder med, da de typisk bruger mediebureauer.

2) Mediebureauer som f.eks. Carat køber anonnceplads hos forskellige sites, mest via Bannerbureauer, men også direkte. De har nogle klare budgetter, som placeres der hvor relevansen er størst. Så ligesom nr.1, skal du kunne forklare hvorfor netop dit site er relevant.

3) Der findes 3 store bannerbureauer i Danmark, Adpepper, 247 Europe, DoubleClick, som alle fungerer på nogenlunde samme facon. Du betaler dem for at gøre arbejder, ved at dele evt. indtægter med dem. Hvordan indtægten deles er et forhandlingsspørgsmål. Du skal være opmærksom på om de allerede har sites som ligner dit, som jo betyder at der er flere som konkurrerer om annonce-kronerne. for at få en aftale med et bannerbureau, skal du typisk have over 250.000 eksponeringer pr. måned, men det kan svinge afhængig af indholdet på dit site.

4)Affiliate programming er den nyeste form, som nok er nemmest at komme igang med. P.t. findes i Danmark som væsentligst FastPartner og TradeDoubler, hvor du kan placere bannere fra diverse annoncører, og blive betalt pr. klik.

Jeg håber du kan bruge det. Eksperten har arbejdet sammen med flere af de nævnte, så lidt ved vi om det.
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. oktober 2000 - 14:26 #5
www.bannerauktion.dk
Søge under banner på f.eks www.qxl.dk (en auktion)
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. oktober 2000 - 14:30 #6
Så vil de nok ikke godtage mine 30 besøgende pr dag.... det må ca værer det I har hver kvarter.

Andreas_admin>>>> Jeg har lagt mærke til at CyberCity er i gang med en enorm reklamekampagne blandandet på jubii, mon ikke de var interesseret i at reklamerer her? Deres bannere kører meget på hvor hurtigt de kan leverer ADSL.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. oktober 2000 - 14:53 #7
<< andreas_admin >>

DanBan har også lavet et Affiliate program.

http://www.danban.dk/sponsor.php3 (tag dig ikke af filnavnet ...)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
20. oktober 2000 - 14:58 #8
tdaugaard>> Enig, men jeg kender ikke så meget til dem, og nævne dem derfor ikke.

tommyf>> Tak for tippet.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. oktober 2000 - 15:14 #9
<< andreas_admin >>

Nåå ... okay :)