Avatar billede kasper7 Nybegynder
17. december 2002 - 21:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Webserver

Hej,

Jeg kører en hjemmeside på min hjemmeserver med iis.

Men pludselig en dag når man går ind på hjemmesiden vil den have brugernavn, password og domæne.

Hvorfor det?

Hilsen Kasper
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2002 - 22:00 #1
Rettighederne til filerne er forsvundet, det sker en gang imellem for IIS. Prøv at genstarte, hvis det ikke virker så gå ind og giv IISUser_servernavn læserettigheder til det bibliotek hvor dine websteder er placeret
Avatar billede bad24 Nybegynder
17. december 2002 - 22:01 #2
nok en hacker, hvis du ikke selv har ændret noget.
IIS er noget gammelt bras. Hvis man ikke ved hvordan man skal holde den i snor.

//Lars
Avatar billede kasper7 Nybegynder
17. december 2002 - 22:11 #3
Hvad vil du så anbefalde til at køre hjemmesider med på "windows 2000 server" pc?

Mvh kasper
Avatar billede bad24 Nybegynder
17. december 2002 - 23:42 #4
Apache.
Den køre perfect på Windows 2000.
Ellers skift til linux, den kan helt det samme som win2k med de rette programmer. Og der kommer mange flere opdateringer end til win2k.

// BartAfterDark
Avatar billede kasper7 Nybegynder
18. december 2002 - 11:27 #5
Ok. Men man ASP og Apache holder da ikke helt eller hvad??

- Kasper