Avatar billede snqvsen Nybegynder
17. december 2002 - 19:00 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Dele ADSL ?

Hejsa ?!
Nogen der ved om/hvordan man kan dele en ADSL forbindelse ...
altså: så min lillebror f.eks får 256kb og jeg får 768kb .. ?!

kan man det ?
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2002 - 19:07 #2
Kan man ikke.
Avatar billede themustangman Nybegynder
17. december 2002 - 19:12 #3
Altså i kan jo ikke samle dem, hcis det er det du mener
Avatar billede layer Nybegynder
17. december 2002 - 19:13 #4
Den vælger automatisk, men download bliver sat som første preirotet..

Sæt netkablet fra dit Adsl i hubben og sæt så de andre computere i hubben, så er i kørende (Bare sætte netværket op)

Hvad har i af styresystem?
Avatar billede snqvsen Nybegynder
17. december 2002 - 19:15 #5
hvis jeg spørger TDC tror i så ikke at man kan få dem til at sende 768 til en fast ip, og resten til de dynamiske ?
Avatar billede snqvsen Nybegynder
17. december 2002 - 19:16 #6
kan man sætte en max download på en comp ? (kb/s)
Avatar billede layer Nybegynder
17. december 2002 - 19:22 #7
NOPE
Avatar billede layer Nybegynder
17. december 2002 - 19:23 #8
JOOOOO, det kan du faktisk godt! Men hvorfor må din søde lillebror dog ikke bruge hele forbindelsen med at downloade søde, små og sjove viruser??
Avatar billede layer Nybegynder
17. december 2002 - 19:25 #9
internetinstillinger og gå under dit modem og vælg malsimumshastighed!
Avatar billede snqvsen Nybegynder
17. december 2002 - 21:11 #10
hvor gør man det i win2000 ?
Avatar billede layer Nybegynder
17. december 2002 - 21:21 #11
ja, det ved jeg ikke, bruger selv ME, 98 og XP
Avatar billede layer Nybegynder
17. december 2002 - 21:21 #12
Men er det ikke magen til de andre hvad det angår???
Avatar billede fragz Nybegynder
18. december 2002 - 13:19 #13
Hør hellere på hvad initilizing siger, det du gerne vil ha sat op, koster spidsen af en jetjager i udstyr.

//Fragz
Avatar billede snqvsen Nybegynder
19. december 2002 - 16:25 #14
nogen der ved hvordan man gør det der max hastighed i 2000 ?
Avatar billede layer Nybegynder
19. december 2002 - 16:33 #15
nææææ, kun i 98
Avatar billede fragz Nybegynder
20. december 2002 - 10:20 #16
Bruger i modem eller router...???
Avatar billede praetorian Nybegynder
20. december 2002 - 10:31 #17
Det du leder efter er en router der har bandwidth management. Dette koster desværre en del penge.

Alternativt så prøv og kigge på www.smoothwall.org og se om den understøtter det. Gør den det skal du bare ud og have fat i en ældre computer og så smide det ind på den og så har du en router der understøtter bandwidth management.
Avatar billede snqvsen Nybegynder
20. december 2002 - 13:40 #18
okay det er jo fedt, men jeg mener at man kan ordne det i windows ?
Avatar billede snqvsen Nybegynder
20. december 2002 - 13:45 #19
Avatar billede layer Nybegynder
20. december 2002 - 13:49 #20
Skal dem der har svaret ikke have point?????? Du har svaret på dit spørgsmål

Kan man det?  NEJ!
Avatar billede praetorian Nybegynder
20. december 2002 - 15:14 #21
Fusker. Giv de points ud eller jeg anmelder dig idet at du har fået dit svar. du har til imorgen kl 1200 til at komme med points.
Avatar billede layer Nybegynder
20. december 2002 - 16:23 #22
Det er imod reglerne at give sig selv point, når der er givet svar!
Avatar billede praetorian Nybegynder
20. december 2002 - 18:21 #23
Også derfor at jeg har tænkt mig at anmelde ham imorgen kl 1200 såfremt at han ikke reagerer.
Avatar billede themustangman Nybegynder
21. december 2002 - 06:43 #24
I øvrigt er der da heller ikke noget galt med mit svar...
Avatar billede praetorian Nybegynder
21. december 2002 - 11:55 #25
Er der ikke sket noget inden at jeg kommer hjem så anmelder jeg.
Avatar billede themustangman Nybegynder
21. december 2002 - 12:16 #26
Hvad sker der i denne sag???
Avatar billede layer Nybegynder
21. december 2002 - 16:19 #27
hmmm, det ser ike ud til at der er sket noget!
Avatar billede praetorian Nybegynder
21. december 2002 - 21:20 #28
Anmelder ham
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. december 2002 - 09:54 #29
Forklaring på hvorfor du selv tager point, samt hvorfor du oprettet spørgsmålet flere gange udbedes.
Sker det igen risikerer du let deaktivering.

Derudover bedes du oprette et spørgsmål hvor de korrekte svar modtager point. Husk reference til dette spørgsmål.

AnnikaDK / Coadmin
Avatar billede snqvsen Nybegynder
05. januar 2003 - 16:04 #30
ville vide hvordan man kunne - ikke hvordan man ikke kunne ?
Avatar billede snqvsen Nybegynder
05. januar 2003 - 16:11 #31
se det jeg havde tænkt mig fra starten af der jeg lavede det første spørgsmål, var om hvordan man kunne det/om man kunne? nogle sagde nej som et svar, andre skriver noget der måske vil virke, som koster spidsen af en jetjager - øhhh ?

vil bare havde at vide hvordan man sætter en dchp server op ?
som skal dele en TDC/1024/256kb forbindelse op i porsioner...
evt kunne man vel på en måde købe net kort til serveren, hvor den så kan sende foreskellige hastigheder ud til - men jeg aner ikke hvor blah blah, hvem vil havde point for at havde skrevet bogstaverne - N-E-J ?
Avatar billede lap Nybegynder
05. januar 2003 - 16:25 #32
Citat: "Derudover bedes du oprette et spørgsmål hvor de korrekte svar modtager point. Husk reference til dette spørgsmål.

AnnikaDK / Coadmin"

Som iknow skrev i et dine andre spørgsmål: du mangler vist noget grundlæggende viden omkring netværk, services og funktioner. Teknisk kan alt lade sig gøre, men spørgsmålet er, om man har råd til det.

Netværk kører enten 10, 1000 eller 1000Mbit (LAN), og netværket udnyttes ikke optimalt, hvis man begynder at begrænse båndbredden på enkelte porte i en switch (det er den ene løsningsmodel). SMC producerer en TigerSwitch som koster "spidsen af en jetjager" - det vil sige 40K-50K, hvor mange ting er muligt - om lige præcis dit ønske kan opfyldes - ja, det tvivler jeg på, men det er tænkeligt.

Alternativt skal man gå den anden vej - en linux-maskine med QoS (Quality of Service), hvor man prioriterer trafikken - og iptables (linux firewall) kan også lave en del af tingene - f.eks. lukke for givne mac-adresser (maskiner) indenfor givne tidsintervaller.

Under alle omstændigheder koster en færdig løsning langt over 20.000 - og det er formnentlig urealistisk for de fleste brugere af eksperten.dk.

Derfor er N-E-J et korrekt svar på eksperten.dk i de fleste tilfælde - og af dine formuleringer gættes på, at det er et korrekt svar.
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
05. januar 2003 - 17:32 #33
Ærlig talt synes JEG at i skulle tage en slapper. Godt nok er det for fusket at tage pointene selv pga. egen opfattelse af situationen, men det lyder fuldstændigt vanvittigt.. næsten som om at eksperten har overtaget jeres liv?
Well, der findes andre ting i verden, men det er jeres liv.. ville bare lige minde jer om det....
Avatar billede praetorian Nybegynder
05. januar 2003 - 17:51 #34
Det han gør ødelægger selve grundlaget for Eksperten. Hvis at han får lov at slippe hvorfor skal den næste så ikke også slippe. Kan du se hvor at jeg er på vej hen. Han har fået et svar og det skal respekteres.
Avatar billede snqvsen Nybegynder
05. januar 2003 - 18:29 #35
jamen se, jeg ved jo ikke andet end at jeg gerne spiller en omgang cs, og at mit lillebror gerne surfer imens.
og det dur ikke..
og det er det jeg ville 'kræve' en løsning på, sådan startede det ?

..
Avatar billede snqvsen Nybegynder
05. januar 2003 - 18:30 #36
da jeg spurgte, hvem der ville have point mente jeg det ...
Avatar billede snqvsen Nybegynder
05. januar 2003 - 18:31 #37
men ingen svarer - så det er vel ikke noget problem!
Avatar billede snqvsen Nybegynder
05. januar 2003 - 18:34 #38
HVEM FORLANGER POINT FOR SIN EXPERTICE ?
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
07. januar 2003 - 21:38 #39
Jeg ved at godt at eksperten er indrettet sådan, men du praetorian får det til at lyde som en en dødsdømt der går fri? Jeg mener stadig at det er fusket at tage pointene selv, bare fordi man ikke er tilfreds med svarene. Men chill lige, ikk?