Avatar billede elpedro Nybegynder
17. december 2002 - 14:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Format af nr kolonne...

Jeg sidder og skal flette en masse adresser fra Excell ind i Word. Kolonnen der indeholder husnummeret var defineret som et tal, selvom mange indeholder et bogstav (11a, 27b). Når disse forsøges flettet ind i word-brevfletningen vises alle disse med et 0 istedet for deres værdi. Jeg har forsøgt at formatere alle cellerne i Excell til tekst, men det hjælper ikke! Nogen der kan gætte hvorfor?

Håber på meget hurtigt svar!
Avatar billede b_hansen Novice
17. december 2002 - 14:11 #1
prøv i en ny kolonne:

=TEKST(A1;0)

Hvor A1 er cellen med dit husnummer. Kopier herefter ned gennem dokumentet.
Avatar billede b_hansen Novice
17. december 2002 - 14:15 #2
Jeg har ofte oplevet, at det ikke hjælper, at man blot omdefinerer en kolonne eller række fra at være et tal til en tekst. Det kræver, at man aktiverer cellen, før denne rettelse slår igennem.
Derfor kan du vælge at snyde på ovennævnte måde. Eventuelt skal du efterfølgende lave en kopier og indsæt speciel (værdier) for at det virker.
Avatar billede elpedro Nybegynder
17. december 2002 - 15:32 #3
Hmmmm mine husnumre ligger fra C2 til C12800 kajn jeg så skrive =TEKST(C2:C12800;0) ? SKriver jeg det i et vilkårligt felt? Umiddelbart kunne jeg ikke få det til at virke!
Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
17. december 2002 - 15:49 #4
Jeg har haft samme problem og løst det ved at vælge "text to columns" fra data menuen.
1. Marker kolonnen
2. Vælg tekst til kolonner
3. I step 1/3 vælger du næste. I 2/3 sikre du dig at den ikke deler din kolonne og trykker næste. I 3/3 markere du kolonnen og trykker tekst oppe til højre.

Her efter gemmer du dit Excel ark. Jeg ved ikke hvorfor man ikke kan bruge den normale måde at formatere celler på.
Avatar billede b_hansen Novice
17. december 2002 - 16:03 #5
hov elpedro... i den nye kolonne skal du udelukkende skrive
=TEKST(c2;0)

Derefter kopierer du formlen ned gennem datasættet.
Avatar billede elpedro Nybegynder
17. december 2002 - 17:05 #6
gfks virkede med det samme, så han får pointene. Men tak b hansen, jeg ku bare ikke få det til at virke...