Avatar billede ask-me Nybegynder
17. december 2002 - 11:24 Der er 4 kommentarer

Deling af kalendar

Vi er ca. 20 brugere som vil gerne dele hinandens outlook kalendar. Alle brugere er medlem af en global gruppe. Jeg prøvede at give tilladelser til gruppen i min egen kalendar. Outlook kom med en fejl. Hvis jeg tilføjer alle brugere kan jeg sagtens give tilladelser til dem. Jeg vil meget gerne give tilladelsen til gruppen og ikke til hver enkelt bruger.

Der var ikke noget problem, den gang vi brugte Exchange 4.0. Men problemet opstod efter vi havde opgraderet til Exchange 2000.

Der var en som sagde at man skal lave en Security Group for at give tilladelser. Jeg prøvede men kunne ikke se gruppen i Global Adresse List for at give tilladelser.

Vi bruger Exchange 2000 og Outlook 2000/XP.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2002 - 11:27 #1
Har du sat tilladelserne i fanebaldet stedfortræder ?
Avatar billede ask-me Nybegynder
17. december 2002 - 11:30 #2
Nej, det har jeg ikke.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2002 - 12:36 #3
Det kunne være løsningen. Gå ind i funktioner - Indstillinger og vælg fanebladet stedfortræder. Her tilføjer du alle de brugere der skal kunne læse din kalender og giver dem læserettigheder til kalenderen. Husk at fjerne rettigheder alle andre steder.
Avatar billede ask-me Nybegynder
23. december 2002 - 10:10 #4
Jeg kan sagtens gør det i tilladelser - dvs. tilføjer alle brugere. I stedet for alle navne vil jeg gerne tilføj gruppen. Det er spild af tid hvis jeg skal til alle maskiner for at give tilladelse til en ny bruger. Hvis det var en gruppe, alt hvad jeg skal gør er tilføje den ny bruger til gruppen.