Avatar billede hoko Nybegynder
20. oktober 2000 - 00:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

lave 2 mpg om til 1

Kan jeg lave 2 mpg-filer om til 1 fil.
Avatar billede stigc Nybegynder
20. oktober 2000 - 00:16 #1
i princippet skal du bruge et redigerings program.

Men da mpeg er et taknemlig format, kan du bare ligge de to filer i forlængelse af hinanden.

dvs. lav en ny fil, som består af den første fil, lige efterfulgt af den næste fil
Avatar billede hoko Nybegynder
20. oktober 2000 - 00:30 #2
et redigerings program?

Hvorfor jeg fat i såden et? og hvordan skal det bruges
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. oktober 2000 - 02:33 #3
Adobe Premiere 5.1 er et udemærket redigeringsprogram. Der kan du mixe og lægge lyd på lige så tosset du vil...

Du kan også investere i WinME, der er kommet et miniredigeringsprogram, der skulle kunne ordne den sag.

Ang.: hvor man skaffer det skal jeg vist først nævne køb som en mulighed og derefter sige at de selvfølgelig kan findes på nettet....
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. oktober 2000 - 06:26 #4
<< stigc >>

Ja, det kan man sagtens man da MPEG headeren bestemmer hvor meget afspilleren afspiller (f.eks. 1568779 frames) så er den FULDSTÆNDIGT ligeglad med om du så forlænger filen med 1 GB - den afspiller ikke de ekstra data.
Avatar billede nire Nybegynder
20. oktober 2000 - 07:42 #5
Hej, send filerne til mig og marker rækkefølge så redigerer jeg det for dig zz@zz.dk
Jeg har redigeringsudstyr til mpg, avi,real mm.
Avatar billede jimsim Nybegynder
20. oktober 2000 - 08:44 #6
Jeg har også siddet og lyttet med, så Nire hvilken program/proagrammer er det du bruger.
Jeg vil gerne kunne gøre det herhjemme, det er jo lidt svært at sende dig en fil på 1GB per mail :)
Avatar billede nire Nybegynder
20. oktober 2000 - 08:55 #7
Jeg har købt et MIRO PCTV PRO for 1200 og det kan alt hvad man PT har brug for mht redigering af internetbaseret video.
Det kan klippe og man kan lægge tekst, musik, dubbing mm ind oven i.
Det er dog noget som rykker i systemet så man skal nok have min. 600 PII 128 ram.
Avatar billede nire Nybegynder
20. oktober 2000 - 08:56 #8
http://www.pinnaclesys.de/uk/default.asp
De findes i større og dyrere versioner, men ef efter mm det bedste produkt.
Avatar billede nire Nybegynder
20. oktober 2000 - 08:58 #9
du må gerne sende filer på 50 mb.
Jeg har plads nok.
(Dog efter aftale)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. oktober 2000 - 13:31 #10
TDdaugaard...

Du bygger en ny film og dermed en ny header, Det kan forresten også tage nogle timer bare bygge forskellige kort film sammen...

forleden lagde jeg ny lyd ind på et videoklip på ca 3. min.

Det tog rundte regnet 2 timer, på en 800 MHZ, med 256 MB ram og det er slet ikke usædvanligt - Så
god kaffepause....

/Nire

Ikke sårn fordi jeg ikke bryder mig om dit system, men Miro Pro, er nok i overkanten af hvad HOKO havde forestillet sig at investere i.
Avatar billede nire Nybegynder
20. oktober 2000 - 17:04 #11
No pay No cure!!!!
Avatar billede hoko Nybegynder
20. oktober 2000 - 19:25 #12
/nikolajdu

Vil du sø mene at Adobe Premiere 5.1, ville være et program der understøtter mini behøv og som jeg også kan finde ud af at bruge (uden at skulle læse store tygge manualer)?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. oktober 2000 - 12:34 #13
Premiere 5.1 understøtter fint dit behov...

Og jeg har af en eller anden grund aldrig haft en manual til programmet, men det går altå fint....

Held og lykke...

Nikolaj