Avatar billede mrmatrix Nybegynder
16. december 2002 - 15:03 Der er 9 kommentarer

Ikke nok plads?

Når jeg opretter en ny debitor så er det ofte svært at få hele navnet med. Er det en *fix* størrelse som databasen har eller kan man ændre længden?
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
16. december 2002 - 15:07 #1
Altså så jeg godt kan skrive: Hans hansens hannerupsens hansen isetdet for Hans H H hansen
Avatar billede janeruth Novice
16. december 2002 - 15:30 #2
Når du står i feltet med f.eks. navnet taster du ctrl+F6 - her åbner et nyt billede hvor du så taster enter - her skulle du kunne ændre længden på feltet.
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
16. december 2002 - 15:35 #3
ehh det åbner ikke rigtig noget. (jeg bruger c5 light)
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
16. december 2002 - 16:32 #4
ctrl+alt+f6 men det gør kun at jeg kan ændre den "fysiske" længde af felter. Jeg skal have ændre i antallet af tilladte characters man kan gemme,
Avatar billede mrmatrix Nybegynder
16. december 2002 - 16:42 #5
Det har sgu sine mangler det kære navision....
Avatar billede brynil Nybegynder
16. december 2002 - 18:23 #6
Det synes jeg også, men ikke lige med det her problem. Du skal tænke på, at den bagvedliggende database måske er sat til det antal tegn du har til rådighed i feltet. Hvis man 'bare' ku ændre det ved nogle klik, så ku du sikkert ødelægge strukturen i db'en.
Jeg bruger et Adresse2 - felt, men det er ikke i light udgaven. Du ka undersøge om det er en mulighed i light.
Avatar billede dma Nybegynder
17. december 2002 - 10:04 #7
Den maximale længde for navn og adresse felter i C5 er 30 karakterer. Skal det ændres, skal ud have adgang til udviklingsværktøjerne - som nok er lidt for dyrt til dig.

De må da også være nogle meget lange navne. Jeg har faktisk aldrig problemer med det og jeg har da arbejdet med C5 i al dets levetid. Hvad med at bruge lidt forkortelser?

Mangler..? Ja, men det har alle programmer. C5 er ikke alene om at sætte begrænsning på længden af felter ;-)

brynil: Adresse2 feltet findes da også i Light!!! Light og standard er præcis samme program, blot med den forskel at der er begrænsning for antal poster i visse kartoteker!!
Avatar billede brynil Nybegynder
17. december 2002 - 16:44 #8
dma: Jamen det vidste jeg såmænd ikke - har aldrig set andre end Nav Stat. Min adr2 var skjult da jeg startede på den og så er 30 karakterer ikke nok. Slet ikke til udenlandske adresser hvor det er lige før fortovet, etagen og rummet har sit eget pompøse navn! Mærkelig idé! Nå - lidt uretfærdigt. Der er ikke så mange af dem, men de findes (næsten) ;-)
Avatar billede dma Nybegynder
28. juni 2003 - 15:06 #9
Lukketid!!