Avatar billede garfi Nybegynder
16. december 2002 - 13:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

intet billed

når min pc starter kommer der intet billed overhoved, har prøvet at fjerne alt unødvendigt hardware, også hardisk.
men det hjælper ikke. har også skiftet grafikkort ingenting.
kan det evt hjælpe hvis jeg tager bios bat ud eller er der andre ting ..
Avatar billede slasspost Nybegynder
16. december 2002 - 13:19 #1
Hmmm... det kunne jo også være din monitor....
Tjek først om monitoren "forsøger" at starte op - sæt strøm til og tænd...
Tjek derefter stikket til din monitor...ingen ben må være bøjet....
sæt den evt til en anden pc og se om der sker noget der....

At lave et reset på motherboard vil næppe hjælpe noget... med mindre det er et onboard grafikkort...!
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2002 - 13:44 #2
har du overklokket den, så gør som slassport foreslår, resæt bios.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
16. december 2002 - 15:31 #3
Hej
Det kunne godt være at dit grafikkort sidder løst eller at det lige skal have i ekstra tryk, for at det klikker ordentligt fast.
Skipper
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
17. december 2002 - 01:51 #4
Hvilket (bund)kort har du? jeg har også de samme problemer - periodisk!
Avatar billede proc Nybegynder
17. december 2002 - 02:15 #5
Har oplevet manglende billede på enkelte PC-er for år tilbage. Maskinen holdt simpelthen op med at vise skærmbillede. Ved at slukke maskinen helt (dvs. trække stikket ud), afmontere monitoren, tænde kortvarigt, slukke og derefter montere monitorstikket igen, kørte det fint igen - indtil næste nedlukning.
Det viste sig at være kompatibilitetsproblemer bundkort og grafikkort imellem, som resulterede i at grafikkortet ikke blev resat, og skærmen derfor ikke fik besked om at "nu-er-der-billede-igen". Ved at udskifte grafikkortene til andet fabrikat løste jeg fejlen. Og de udskiftede grafikkort virkede fint på andre bundkort...

Jeg håber ikke at du har tilsvarende problem, men det kunne jo være. Det er set før...

Du kan teste ved at følge ovenstående procedure.

Hjælper det ikke, må du i gang med fejlsøgningen. Den kunne f.eks. foretages i nedennævnte rækkefølge:

Reset BIOS
Test monitor på anden maskine
Af- og genmontér grafikkort (for at sikre dig at det sidder rigtigt)
Af- og genmontér RAM
Af- og genmontér CPU
Test grafikkort i anden maskine
Test øvrige komponenter i anden maskine, til du finder "fejl-stumpen"
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
17. december 2002 - 02:19 #6
Yes!!

Det lyder PRÆCIS som det problem jeg har!

Jeg plejer at løse det ved at slukke maskinen, trække skærmstikket ud, slukke/tænde skærmen, evt vente lidt, og så prøve at tænde maskinen med skærm igen...nogle gange virker det, andre gange ikke...

Man skulle da tro at det virkede 110% med et kort som V7100 :-)
Avatar billede proc Nybegynder
17. december 2002 - 02:27 #7
-->j_jorgensen: Ja, det skulle man jo tro. Men det er en utroligt kompleks verden der inden i "kassen", og der kan opstå alle mulige interferens/støj-problemer, selv i den utopiske situation at alle har overholdt alle specifikationer 100%. Det er måske en printbane, som er 2mm for lang eller ligger 1mm for langt mod nord ;)
Det er naturligvis umuligt at teste alle komponenter 100% op mod alle andre tænkelige komponenter. Og selv om man gjorde det, ville der være 500 nye komponenter i næste uge.
Endelig opstår der jo altså også ind i mellem fejl på hardware, som er født "sundt". Så-øh, prøv at skifte grafikkortet - find eventuelt en med samme grafikkort og prøv at bytte. Hvis i derefter begge kører fejlfrit er lykken jo gjort...
Avatar billede proc Nybegynder
17. december 2002 - 02:53 #8
...en lille krølle:
Det er faktisk derfor, at mærkevare-PC´er er dyrere - og derfor at de de stadig har en berettigelse, selvom det er blevet "nemt" at bygge PC´er.
De bruger meget krudt på at teste deres konfigurationer i hoved og r.., og begrænser udvalget af tilvalgskomponenter - netop for at undgå mærkelige episoder med "vindues-blå maling". Dette berettiger en merpris, for i en større virksomhed er det meget dyrere at bruge tid på "blå-fejl" end at betale lidt mere for kassen. Og samtidig tilbyder alle mærkevareproducenterne jo at udbedre fejl på stedet - så de er nød til at levere noget som dur!

Prøv bare at spørge Compaq, hvad der sker når man bygger 22.000 hjemme-PC´er og i farten "glemmer" at teste konfigurationen ordentligt ;) (det kostede adskillige millioner - og sikkert mange flere i efterfølgende tabte markedsandele)
Avatar billede garfi Nybegynder
17. december 2002 - 10:48 #9
tak for en masse ideér nu har jeg da noget at arbejde med, selvom om jeg mistænker at det er bundkortet der er gået sig en tur,,. point til proc da det var hans ide der virkede...
Avatar billede proc Nybegynder
17. december 2002 - 16:05 #10
Tak ;)