Avatar billede myggenm Nybegynder
16. december 2002 - 10:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

CPU/Bundkort

Hey allesammen....

Jeg har lige et spørgsmål og ved godt det er lidt dumt, men vil være helt sikker:

Jeg ligger inde med en Athlon 1200 Th fsb266 og et Asus A7V fsb200...
Ville høre om der var nogle problemer med at køre disse 2 ting sammen selvom det ikke har den samme FSB???    - bare det ikke kan tage skade!

Går Cpuèn ikke bare ned og kører 200Fsb istedet for 266???

Hov- lige et ? mere: Er der noget der kender et sted hvor man kan få testet sine Ram-Blokke og evt repareret dem??
På forhånd tak - MYGGEN
Avatar billede se7en Nybegynder
16. december 2002 - 10:37 #1
det der med rammene kan din lokale pcpusher klare, Og dit bundkort kører bare ned i fsb hvis cpuen kører for langsomt, i forhold til
jeg har MSI KT4 ULTRA og en duron 700mhz og 100mhz fsb.
Avatar billede se7en Nybegynder
16. december 2002 - 10:38 #2
hmm det var et svar......^^
Avatar billede hub Nybegynder
16. december 2002 - 10:39 #3
Man kan godt få testet sine ramblokke (eller gøre det selv)men de kan ikke repareres.
Avatar billede se7en Nybegynder
16. december 2002 - 10:50 #4
nææ det kan man ikke men det kan pcpusheren jo, og hvis de ikke kan få dem til at virke så sender de dem tilbage til producenter og så får man bare nogen nye.
Avatar billede myggenm Nybegynder
16. december 2002 - 10:56 #5
Mange tak for de hurtige svar...... det var også det jeg tænkte ang bundkort og Cpu..... :-)

Men jeg tror jeg er kommet til at ridse min ene Ramblok da jeg satte en ny køler på......jeg kan kun se en lille lille bitte ridse med en lup...lol
fuck.....ville sgu godt lige ha haft den sidste klods i så jeg havde 1 GB DDRram.....
Avatar billede hub Nybegynder
16. december 2002 - 10:57 #6
En ridse kan ikke betyde noget..sæt den bare i..
Avatar billede myggenm Nybegynder
16. december 2002 - 11:01 #7
Jamen: Jeg har 3 blokke på bundkortet og jeg har en 256mb i den første og en 512mb i den sidste pga at strømstyringen af blokne kører 2 og 2.... så når jeg sætter den i siger den at jeg kun har 256mb ram i, så den blokerer for den sidste klods og jeg har prøvet den i en anden maskine som bare bipper når man prøver at starte......lol
Avatar billede hub Nybegynder
16. december 2002 - 11:04 #8
ok, men muligvis har det noget med BIOS at gøre-du kan experimentere lidt med rækkefølgen. En ridse, der ses med en lup, kan ikke ødelægge en ramklods.
Avatar billede se7en Nybegynder
16. december 2002 - 11:07 #9
det der med ridsen kan være ligemeget men det kan være at den har fået lidt statiskelektrisitet det kan have dræbt den, eller kan stødfet fra din køler, men ved det ikke få pcpusheren til at teste den!
Avatar billede myggenm Nybegynder
16. december 2002 - 11:09 #10
Nej det ville jeg sgu heller ikke mene....lol
Men jeg må jo rode videre, for det kunne være fedt at køre 1GB når man alligevel har dem...lol
Endnu engang tak for alle svarene...
Avatar billede se7en Nybegynder
16. december 2002 - 11:10 #11
no probs men vi vil gerne have point plz
Avatar billede myggenm Nybegynder
16. december 2002 - 11:12 #12
Se7en....... jeg har sgu da givet dig points...... du var jo den første der gav mig et godt svar....
Avatar billede se7en Nybegynder
16. december 2002 - 11:24 #13
nåhh ok jeg er bare træt sry