Avatar billede Sweet1 Nybegynder
16. december 2002 - 09:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Win XP læser ikke min partition

Hejsa

Windows XP har mistet sine informationer på min ene NTFS partition, og nu vil Windows XP ikke vise denne partition som et drev så jeg kan komme ind til mine 24 Gigabyte data der ligger på, og som er RET vigtige, da det er al min programmering, firma mm.

Hvordan får jeg Windows XP til at acceptere den partition  som et drev igen, så jeg idet mindste kan få kopieret filerne hen et andet sted, for filerne ligger der ...

Da dette er meget vigtigt for mig, så giver jeg max point til den der kan hjælpe mig ....

/ Sweet1
Avatar billede peet-49 Novice
16. december 2002 - 09:42 #1
Prøv ar køre en scandisk.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2002 - 09:53 #2
Prøv > start > højreklik denne computer > administrer > diskhåndtering
så kan du se om XP overhovedet genkender omtalte partition
Avatar billede renis Nybegynder
16. december 2002 - 10:10 #3
Har lige haft samme problem ved en anden.
Er det 1 eller 2 harddiske, hvis det er 2 så tag strømmen fra den du ikke kan se og start din maskine igen - Luk ned og sæt harddisken til igen, så er der en stor chance for at XP selv finder din disk igen
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
16. december 2002 - 11:17 #4
Peet49: Nu er det lige at man skal kunne få fat i drevet før man kan lave en scandisk gennem XP ...

helgec: Okay det vil jeg så prøve, men den ser ihvertfald partitionen ved opstart af windows, og den ser ozz partitionen i PQ Magic og i et andet program af windows's egne programmer, så jeg håber *S*

Renis: Det er 2 harddiske, så det prøver jeg ozz lige ..

Indtil videre mange tak ....

/Sweet1
Avatar billede webdesigner Praktikant
16. december 2002 - 11:39 #5
prøv at smide hd'ern over i en anden pc...
Avatar billede peet-49 Novice
16. december 2002 - 14:32 #6
Du kan køre en scandisk fra en win98 startdiskette.
Avatar billede webdesigner Praktikant
17. december 2002 - 11:37 #7
peet49... det op når han ikke noget med da scandisk kun kan læse fat32
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
19. december 2002 - 21:10 #8
Prøvede Helgec's tip og det virkede, jeg fik fat i mit drev og fik det givet et et drevnavn, så nu knokler jeg med at få ryddet om i rodet efter det, da det hele ligger i en stor pærevælling ....

Helgec laver du et svar eller ?

Men 1000 tak alle ....

/Sweet1
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2002 - 21:14 #9
Jamen det gør jeg da gerne og God Jul
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
19. december 2002 - 21:27 #10
Glædelig jul til dig ozz og godt nytår *S*

/Sweet1