Avatar billede rebecca Novice
15. december 2002 - 18:07 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvad kan dette Grafikkort "RADEON 9000 64Mb

Hej ´jeg har et Connect3D,Connect3D Radeon 9000, 64 MB, er der nogen der ved hvor man kan hente en manual til kortet og om man kan tilslutte et videokamera til det så man kan redigere filmen på pc'en.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
15. december 2002 - 20:57 #1
Hejsa
Du kunne evt- prøve at hente en manual her:
http://www.connect3d.com/products/products_radeon_9000pro.htm
Der må stå et svar på dine spørgsmål i manualen.

Skipper
Avatar billede rebecca Novice
15. december 2002 - 21:52 #2
Desværre får jeg ikke svar på mit spg. om man kan slutte et videokamera til kortet, og det er jo ikke en manual men en beskrivelse du linker til
Avatar billede egidiussen Nybegynder
15. december 2002 - 21:56 #3
På den side er der et link til at manual.
Avatar billede rebecca Novice
15. december 2002 - 22:11 #4
Det eneste der er der er en beskrivelse af kortet, men okay der findes måske heller ikke andet, en manual for mig er en hvor jeg kan se hvad de forskellige stik er til og hvordan man forbinder diverse udstyr til dem og får det op at køre, lige som hvis du køber en printer der er vist hvordan du tilslutter den osv.
Ved du evt. hvad DVI står for???
Lader lige spg. stå et par dage så du må vente lidt med point okay
Avatar billede egidiussen Nybegynder
16. december 2002 - 00:02 #5
Hej igen
Det haster skam ikke med point - jeg vil jo bare hjælpe *SS*
DVI:
DVI står for Digital Video Interface og er en forholdsvis ny standard, der ser ud til at blive. DVI er en tilslutning mellem skærm og skærmkort, der i korte træk gør, at du stort set ikke behøver justere ved skærmen - alt er klaret gennem forbindelsen. Da DVI er digitalt og sender informationerne fra grafikkortet til skærmen digitalt, er det mindre følsomt for støj. Signalet først bliver konverteret til analogt signal i skærmen. I dag er DVI ofte at finde i de billigste modeller. Du kan dog godt justere dig til et lige så godt billede med den almindelige skærmforbindelse.

Kigger lige efter den manual igen.

Skipper
Avatar billede tussen Nybegynder
16. december 2002 - 00:02 #6
Køb dog geforce det ved man hvad er ....
Avatar billede egidiussen Nybegynder
16. december 2002 - 00:18 #7
Godt svar der Tussen.
Hvor underligt det end er, så kan jeg desværre ikke finde en manual til dit grafikkort. Du kan prøve at sende en E-Mail til connect3D evt.
Med hensyn til at tilslutte et videokamera, så mener jeg ikke at det har noget med grafikkortet at gøre. Dem som jeg kender der bruger det, de forbinder deres kamera til computeren enten med firewire eller USB.

Skipper
Avatar billede innoman Nybegynder
16. december 2002 - 01:31 #8
Jeg tror ikke dit kort kan redigere kamerafilm.

Jeg har lige købt et 9000 Pro med 128 Ram og det har ingen videoindgang til kamera eller lignende. Der er S-vhs udgang, DVI udgang (vist til fladskærm) og alm. skærm udgang.

Det eneste kort, jeg umiddelbart ved kan bruges til at redigere videokamera fra er det lidt dyre (1.600 kr.) AOpen GeForce4 TI4200 128 RAM med video in og out.

Du ka evt. se en test af det her:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1306
Avatar billede rebecca Novice
16. december 2002 - 15:17 #9
tussen>>> den kommentar kommer fra en typisk ejer af et geforce kort, for hvem ved hvad der er bedst før man har afprøvet det, du kan selvfølgelig læse diverse test der er lavet af den enkelte hardware og det er selvfølgelig også en god vejledning men absolut ikke afgørende for hvad der bedst for den enkelt person som skal bruge hardwaren det kan kun han afgøre.

Mvh.Rebecca
Avatar billede egidiussen Nybegynder
16. december 2002 - 15:52 #10
Iøvrigt lækkert at se en "tøs" herinde for en gangs skyld *SS*
Avatar billede tussen Nybegynder
16. december 2002 - 22:49 #11
Til Rebecca , hvad ved du om hvad jeg har afprøvet og overhovedet kender til ???.
og hvad jeg indtil hvidere har hørt, og læst om deres nye vidunder 9700 pro ,
er det jo et dårligt køb, hvis du kigger på hvad geforce gpuen kan levere,
hastighed er jo ikke meget større end g -kraft 4 ti 4600, og pris er der jo en gigant forskel på.
Men hvad alle må ha deres smag hvis de vil kaste et par tusinde kroner ud af vinduet  gggggg.
Avatar billede rebecca Novice
17. december 2002 - 16:18 #12
Til Tussen>>Så vidt jeg kan læse mig til i mit svar til dig har jeg intet skrevet om hvad du kender til eller ej, det er muligt du ved en masse om det det skal jeg ikke kunne udtale mig om da jeg ikke kender dig, men den kommentar som du skrev hører mig bekendt heller ikke  hjemme i det spg. som jeg har oprettet og er desuden så urellevant så min umiddelbare bedømmelse af hvad du ved, kan ligge på et meget lille sted.
Hvis man ikke kan svare på et spg. hvorfor så komme med en dum kommentar det er ikke andet end spild af tid for spørgeren som søger et kvalificeret svar

Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
17. december 2002 - 16:20 #13
ps..og hvad faen har dette så med mit spg. at gøre>>>
og hvad jeg indtil hvidere har hørt, og læst om deres nye vidunder 9700 pro ,
er det jo et dårligt køb, hvis du kigger på hvad geforce gpuen kan levere,
hastighed er jo ikke meget større end g -kraft 4 ti 4600, og pris er der jo en gigant forskel på.
Men hvad alle må ha deres smag hvis de vil kaste et par tusinde kroner ud af vinduet  gggggg
Avatar billede tussen Nybegynder
17. december 2002 - 19:31 #14
PS HVAR DET ALT REB::::
få dig et liv med geforce gggggggggggggg
seeeyaaaaaa.....
hygge kvinder og pcere gggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg.
Avatar billede rebecca Novice
17. december 2002 - 19:44 #15
foresten hvad står tussen for>>>en knægt på 14 år g gggggggggggggggg
desuden hvem siger jeg er kvinde?? :o)
Avatar billede tussen Nybegynder
18. december 2002 - 15:50 #16
[[]]][[[]]] flot ik...