Avatar billede chr13 Nybegynder
15. december 2002 - 12:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

video som tv tuner

hej
Jeg har et msi geforce4 4400 ti grafikkort med
TV-out (S-Video connector)
  Video-in
  DVI Connector

Yderligere har jeg en en videomaskine stående som jeg ikke rigtig bruger til noget. men jeg tænkte om det ikke var muligt at se tv på pc'eren med videoen som tuner. Er det muligt? Og hvis det er hvad skal man så gøre, evt købe for at dette kunne fungere. Så vidt som jeg kan se kan jeg bruger video in porten på grafikkortet.

Hilsen Christian
Avatar billede toocool Nybegynder
15. december 2002 - 23:23 #1
Det er meget let.

Hvis din video har en coaxial videoudgang, kan du bare bruge den.

Ellers kan du få et scartstik som omformer til coaxial.

God fornøjelse
Avatar billede chr13 Nybegynder
27. december 2002 - 10:55 #2
toocool, kunne du prøve at beskrive det lidt nøjere?

Hilsen Christian
Avatar billede toocool Nybegynder
27. december 2002 - 20:40 #3
oki: En coaxial udgang, ligner det stik du forbinder en cd-afspiller og en forstærker med. Der er bare kun et stik/kabel. Samtidig plejer det at være gult...

Hvis din video IKKE har sådan et stik, hvor der står "out" på, kan du købe en omformer til det skartstik som forhåbentlig sidder bar på videoen.

Denne omformer placeres i skartstikket, sættes på "out" (da signalet skal ud af videoen) og forbindes så til grafikkortet via det føromtalte stik/ledning.

Kunne dette hjælpe?
Avatar billede toocool Nybegynder
08. januar 2003 - 13:13 #4
Fik du det til at virke?