Avatar billede goody-goody Nybegynder
14. december 2002 - 22:11 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

IBM harddisk

hej
jeg har en DeskStar 60GXP 60GB IBM harddisk.

i går gik den pludselig kold - jeg har læst at det er noget de tit gør. den siger tsk tsk tsk tsk....

er der nogen mulighed for at jeg kan få restoret noget af dataen - hvem skal jeg henvende mig til??
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. december 2002 - 22:12 #1
Avatar billede kents Nybegynder
16. december 2002 - 10:30 #2
Det du kan gøre er at sætte den som secondary og så krydse fingre når du starter din computer, hvis den finder den når den starter op og den er inde i windows skynder du dig at overføre det mest nødvendig og ikke mere, da det sikkert er begrænset hvor længe den køre. Der efter sender du den til reparation hvis der er garanti på hvis ikke smider du denud til højre og køber en ny, enten en westen digital eller en anden, bare hold dig langt væk fra IBM har selv prøvet det, der var bare ikke noget at gøre den var død som en sild
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
16. december 2002 - 10:32 #3
hvis den køre i samme spor - dvs. tsk tsk tsk, så er den nok død... eller den har i værtfald fået nogle ridser
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
16. december 2002 - 10:33 #4
du kan ikke restore noget - andet end hvis den ligepludselig kan starte op - men selvom den måske starter op så har den sikkert så mange bad sectors så der er ikke noget der er værd at restore aligevel...
Avatar billede goody-goody Nybegynder
17. december 2002 - 09:59 #5
hmm - når jeg sætter den som secondary stener den bare videre - jeg har fundet ud af, at der findes et norsk firma der kan restore data for priser det starter på 5k... jeg tror jeg må nøjes med at græde mig i søvne og be til gud