Avatar billede rxe Nybegynder
14. december 2002 - 20:41 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

nVidia-driver problem i RH8

Hej.
Jeg har kørt RH8 med standard (generic) grafikkortsdrivere i et stykke tid, og i dag ville jeg installere nogle 'rigtige' nvidia-drivere. Jeg skrev noget lign.:

$ rpm -i NVIDIA_kernel.i386.rpm
$ rpm -i NVIDIA_GLX.i386

Det gik fint nok, og jeg fik afvide jeg skulle ind og ændre noget i /etc/X11/XF86Config. Dog fik jeg ikke ændret "det" derinde, fordi jeg ikke var helt sikker.
Jeg troede ikke der var sket noget, så jeg bootede op i Win. Senere ville jeg så ind i RH8 igen, men så kunne den ikke starte xserveren.
Skærmen står bare og 'hopper' lidt frem og tilbage, hvor den bagefter kommer op med en blå skærm med ½-læselige tegn og ½-ulæselige tegn.
Jeg har prøvet den lille installationsguide fra nvidia.com, men så siger den bare noget med at det allerede er installeret.

Ved I hvad jeg kan gøre ved det?
Jeg har ikke noget imod at geninstallere lige nu, men jeg kommer jo til at skulle installere de drivere før eller siden.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2002 - 21:16 #1
Jeg tror da at hvis du geninstallerer med det grafikkort der kræver de omtalte drivere så bliver de da indlæst under installationen - det gør de da i SuSE
Avatar billede skunk Nybegynder
14. december 2002 - 21:44 #2
Hej

Når du ikke kan starte op i X, går du bare ind i /etc/X11/XF86Config og ændrer driveren til "nvidia" i stedet for "nv"
Læs her:
http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=35
Avatar billede rxe Nybegynder
15. december 2002 - 12:38 #3
Først og fremmest; jeg har geninstalleret.
For at være helt sikker på at det vil virke, så vil jeg spørge om disse filer kan sammen:

NVIDIA_GLX-1.0-3123.i386.rpm
NVIDIA_kernel-2.4.18-5asp.i686.rpm
Avatar billede skunk Nybegynder
15. december 2002 - 13:03 #4
Du skal her ind: http://www.nvidia.com/view.asp?IO=linux_display_ia32_1.0-4191

Hent :
NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386.rpm

Og, hvis du har opgraderet til nyeste kernel og har en processor og en i686:
NVIDIA_kernel-1.0-4191.rh80up_2.4.18_18.8.0.i686.rpm

Har du derimod nyeste kernel og en processor og AMD ATHLON så er det:
NVIDIA_kernel-1.0-4191.rh80up_2.4.18_18.8.0.athlon.rpm

Altså find den kernel der passer til din arkitektur.
Avatar billede rxe Nybegynder
15. december 2002 - 13:23 #5
Jeg er ikke helt med, mht. til i386/686.
Hvad er forskellen(e)?
Jeg har da lagt mærke til der er en pokkers masse *.i386.rpm filer, men det er ikke noget jeg har tænkt videre over. Jeg har en AMD XP1800+@1526,702MHz, hvis det har betydning.
Jeg bruger 2.4.18-18.8.0-kernen.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2002 - 13:43 #6
>Først og fremmest; jeg har geninstalleret.
For at være helt sikker på at det vil virke, så vil jeg spørge om disse filer kan sammen:

NVIDIA_GLX-1.0-3123.i386.rpm
NVIDIA_kernel-2.4.18-5asp.i686.rpm<
Du kan rolig installere hvis der opstår nogen konflikt som følge heraf vil systemet advare dig inden du påbegynder installationen
Avatar billede rxe Nybegynder
15. december 2002 - 18:15 #7
Undskyld mig, men jeg gør ikke noget før jeg er 100 % sikker.
Jeg vil gerne have svar på det med i386/i686, og hvilken grafikkernel jeg helt konkret skal bruge.
Avatar billede skunk Nybegynder
15. december 2002 - 20:22 #8
Du skal vælge ATHLON HVIS DIN PROCESSOR ER EN ATHLON ellers virker det ikke :-)

Det er meget vigtigt... Du skal også vælge UP for Uni Processor.
Avatar billede rxe Nybegynder
15. december 2002 - 21:43 #9
Så virker det sgu.
Mange tak for hjælpen. :-)
Avatar billede skunk Nybegynder
16. december 2002 - 05:47 #10
Det var så lidt :-)

/Skunk
http://www.linuxin.dk