Avatar billede smerteklub Nybegynder
19. oktober 2000 - 14:27 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Tjek om java og billedvising er aktiveret

På min hjemmeside http://www.smerteklubben.dk benytter jeg en del javascripts og imager, for dels at styre \"designet\", dels at tjekke om brugerne kommer ind ad de \"rigtige dør\" (overordnede index-side, der indeholder de frames, der gør det muligt at komme rundt i indholdet, pt. ca. 600 sider).
Men jeg kunne godt tænke mig en ASP-side eller php3-side, der tjekker om brugeren har aktiveret javascript og image-visning.
Har forsøgt mig uden held, men kunne tænke mig, at der redirectes til én side hvis java er aktiv, men ikke imager, en anden side, hvis java ikke er aktiv, men imager er, og endelig en tredje side, hvis ingen er aktiveret.
Og som selvfølgelig viser siden, hvis begge er aktiveret.
Er der en der har samme problem??
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2000 - 16:47 #1
For engang skyld er popup blevet brugt fornuftigt. Selve startsiden vil jeg nok tilstå virker overvældende med alle de informationer, der strømmer en imøde. Det ser ud til at virker det hele uden problemer, men den er da vist lidt tung. Eller er farverene perfekte. En rigtig god side, Mangler dog noget for at helhedsbilledet er perfekt.

Karakter 9 på 13
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2000 - 16:50 #2
ØØ jeg fik programfejl da jeg lukkede siten.
Avatar billede smerteklub Nybegynder
19. oktober 2000 - 17:18 #3
Hej \"kharder\".
Tak for din pæne karakter til \"SmerteKlubben\".
Jeg er ved at arbejde med en ny forside, med knapper. Og farverne er valgt med omhu, idet man som smerteramt nemt får yderligere smerter når deb sider man ser på, er for kontrastrige.
Men du siger ikke, hvilken programfejl du fik
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. oktober 2000 - 21:08 #4
eneste bemærkninger ud over at jeg er enig med kharder, er at jeg vil mene baggrundsfarven burde \"dæmpes\" en smule, den turkise er MEGET skarp at se på i længere tid...
Og så undrer jeg mig lidt over hvad det er der engang hvert 3-4 sekundt åbner og lukker, sådan *knipser med fingrene* (dvs. man når ikke at se hvad det er inden det lukkes igen)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2000 - 00:24 #5
Det tjekkede jeg desværre ikke. Nu har jeg efterfølgende været inde nolgle gange på siten, og har ikke fået problemet igen. Jeg tror også, at jeg mangler at opdatere en pach til IE 5,5 vedr. javascript fejl.

Jeg har noteret mig din adresse til www.netomkring.dk .
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2000 - 01:18 #6
smerteklub du er kvik på tasterne. Jeg vil næsten tro, at hvis du havde ventet med at accepter ovennævnte svar, så havde du sikker fået flere i løbet af weekenden. Jeg kender ind til flere som ville dukke op og give deres kretik.
Avatar billede smerteklub Nybegynder
20. oktober 2000 - 01:31 #7
Jeg må indrømme, at jeg fit trykket forkert på knapperne, fordi min mus drillede.
Men sket er sket.
Det var også mere et spørgsmål om at kunne lave kodelinjerne til asp eller php3.
Avatar billede smerteklub Nybegynder
20. oktober 2000 - 02:32 #8
Som en tilføjelse kan jeg oplyse, at næste store \"projekt\" bliver, ved hjælp af cookies, at lade den besøgende selv bestemme og gemme farvevalg på baggrund og tekst.
Men det er rart altid at have noget at tage sig til, når man er blevet handikappet. Der er mange timer i et døgn!!
:-)  ;-]
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. oktober 2000 - 10:12 #9
god ide...brugervalgte farver :o)
Sig til når vi skal kigge på det, det lyder helt vildt!