Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
14. december 2002 - 09:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Læse indhold af en fil og vise det.

Hej alle sammen...

jeg sidder lige og læser lidt om hvordan jeg læser en fil, smider dens indhold ind i en varibel, og så echo filens indhold...

jeg har lavet 2 filer. en der hedder index.php og en som hedder test.php

test.php
--------------------------

<?php

echo "dette er en test.";

?>

index.php
---------------------------------

<?php

$filename = "test.php";
$fd = fopen ($filename, "rb");
$contents = fread ($fd, filesize ($filename));
fclose ($fd);

echo "$contents";

?>

Men jeg kan ikke rigtig få den til at echo det som står i test.php :(

håber at der er en som kan hjælpe... jeg er ret ny på dette område.
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
14. december 2002 - 09:19 #1
Jeg kan lige sige, at jeg tester på en apache server i windows.
Avatar billede speedy Nybegynder
14. december 2002 - 09:34 #2
Hvis du viser kildekoden i Internet Explorer så kan du se at det faktisk virker som det skal. Problemet er bare at IE tror det er HTML-tags, men kan self. ikke vise det.

brug i stedet:

echo nl2br(htmlentities($contents));

/SpEeDy
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
14. december 2002 - 09:43 #3
Jeg takker RIGTIG mange gange....

og du skal nok få point. men må jeg stille et spm mere ???
Avatar billede speedy Nybegynder
14. december 2002 - 09:44 #4
;)

Stil du bare lige et spørgsmål mere.

/SpEeDy
Avatar billede speedy Nybegynder
14. december 2002 - 09:46 #5
Du kan også bruge PHPs funktion til at vise kildekoden for en fil. Prøv at skrive dette ind i index.php i stedet for det andet du har:

<?php

$filename = "test.php";
highlight_file($filename);

?>

/SpEeDy
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
14. december 2002 - 09:56 #6
tak tak.... jeg har lige lavet denne her ..

$fil = fopen("test.php", "w+");
fwrite($fil, $_POST[nytindhold]);
fclose($fil);

og skrev dette i det textarea :

<?php

echo "vi tester lige om dette pis her virker som det skal";

?>

men så gemmer den koden sådan her... så nu ser det sådan her ud..

<?php

echo \"vi tester lige om dette pis her virker som det skal\";

?>

hvorfor kommer de 2 \ \ ???
Avatar billede speedy Nybegynder
14. december 2002 - 09:59 #7
prøv dette i stedet for din nuværende fwrite

fwrite($fil, stripslashes($_POST[nytindhold]));

/SpEeDy
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2002 - 10:01 #8
Hejsa

Vil det entelig ikke bare være bedre at include filen ???
<? require_once("test.php"); ?> i hans index.php

For med din kode vil du jo ikke kunne bruge variable over siderne
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
14. december 2002 - 10:02 #9
Det var satans... det har du bare styr på... Jeg vil takke mange gange..

har du forresten icq man må bede om eller noget ?
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
14. december 2002 - 10:02 #10
Jo det ville det nok... men hey jeg sidder bare lige og tester *s* for at se om det virker *S*
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2002 - 10:04 #11
Okay :) Arbejder også lige for tiden med et script som skal hente nogle informationer fra en anden hjemmeside, og sku kun udskrive nogle ting :)
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
14. december 2002 - 10:07 #12
Oki.. ej jeg skal til at lave noget hvor folk de kan uploade filer og slette dem, og ja så rette dem... mit problem er bare phpmyadmin og mysql *G* har nemlig kun 1 bruger account på min mysql.. såå må lige fedte lidt for min webhotel udbyder *G*
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2002 - 10:16 #13
lanworld_rippie:

Jeg skal til at have min nye webserver over på DIX med en 1000 M/bit linje. Der kan du da nok godt få et lille webhotel, mod lidt reklame :)
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
14. december 2002 - 10:39 #14
Cyberfinn... har du ICQ eller noget ?