Avatar billede dl Nybegynder
13. december 2002 - 22:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fake program, En masse Spørgsmål

Er det mulig at lave et program og er så integreret i windows, at windows tror at de er på et LAN selvom de i virkeligeheden er på 2 forskellige LAN med internet opkolbling.

FX.

Maskine 1: Står i Danmark
Maskine 2: Står i USA
Maskine 3: Står i Finland

Alle med internet opkolbling og fx mit program installeret.

Idet man så kigger under LAN på Maskne 1, så kan man Maskine 2 og 3. OSV. Man skal kunne Dele, flytte filer, og alt det man kan på et LAN netværk.

Jeg er dum til at programere netværk og hvad der til kommer.

Det var vare en lille tanke jeg fik. programmet skal også virke i spil, så man i spil kan se de forskille computere ( ligesom et normal netværk )...

Kom med nogle ideer eller prøv at lave sådan et program... man bliver god af det...

//dl
Avatar billede doc404 Novice
14. december 2002 - 00:24 #1
Det kan man da...Uden noget særlig troldom...

Du skal blot lade din maskine stå mere eller mindre piv åben og lade alle bruge den samme WINS server. Og så skal du have en global IP adresse

Grundlæggende troldom uden detaljer...
Avatar billede djernaes Nybegynder
14. december 2002 - 09:30 #2
Jeg vil jo nok mener at det ikke har noget med Delphi at gøre :) .. og slet ikke med programmering. Det du har brug for at at forbinde dine netværk. Hvad du skal gøre afhænger af dine krav. Du kan overføre filer med ftp ved bare at have en IP adresser. Selv MS netværk kan bruges med bare en IP hvis man kender adressen. Den mest almindelige løsning er en "VPN" løsning. MS har en PPTP forbindelse i dialup delen. Den kan bruges til at forbinde netværkende. osv osv

Martin
Avatar billede dl Nybegynder
14. december 2002 - 11:21 #3
djernaes >> det er et program som skal ligge på fx 2 pc, og skal vise de 2 pc som de var på LAN netværk, selvom de ikke er, men kun har internettet adgang.

doc404 >> kan du ikke lige gå mere i detalje ... er ikke med på det punkt, når det er netværk vi snakker om.

//dl
Avatar billede kayb Nybegynder
14. december 2002 - 18:36 #4
Hvis du som du selv siger "Jeg er dum til at programere netværk og hvad der til kommer." ikke er så god, kunne det godt være at du skulle starte med at lære lidt om det i stedet for at starte på sådan et projekt.
Avatar billede dl Nybegynder
14. december 2002 - 22:50 #5
Det var nu mere at det skulle skrives så man kunne fatte hvad der forgår.
Og netværk er ikke min stærke side.

//dl
Avatar billede djernaes Nybegynder
15. december 2002 - 06:46 #6
dl, du siger "skal vise som de 2 pc som de var på LAN" (mere elendigt dansk end mit!).

Det du sage kan jeg forstå på to måder:
1. Jeg vil have Microsoft til at vise de to maskiner i Network Neighborhood (eller hvad hulen det nu hedder på dansk)

2. Jeg vil have kontakt til de andre maskiner fra Windows.

3. Jeg vil have et program der vise de andre maskiner.

1) Det eneste rigtige er at lave en VPN forbindelse mellem netværkende ... helst en der bliver bridget eller som bruger proxy arp. Har intet med programmering og Delphi at gøre.

2) Det kan du idag, men du kan ikke se dem. Mangler mere information.

3) Du vil have et program der viser maskinerne (under Nwk Neighborbood). Tja doc404 har jo sagt det. Du skal skrive en WINS server, men det ville være nemmere at bruge en der allerede eksistere.

I virkeligheden spørger du om et program der kan få Windows til at tro at maskinerne er på lokal nettet (vpn og/eller WINS). Brug det der findes og lad Delphi slappe af denne gang.

Martin
Avatar billede dl Nybegynder
16. december 2002 - 21:08 #7
k, takker for alle svane.

//dl