Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
13. december 2002 - 21:47 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Brugervenligheden skal tjekkes...

Er der nogen der gider at kigge på min side:
http://harrypotter.lk-data.net
og tjekke dens brugervenlighed. Der vanker 20 p. per brugbare svar...
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2002 - 21:52 #1
Nu er det ikke for at være en led fyr, men jeg synes din side overtræder mange designmæssige grundprincipper.

Prøv at kigge lidt på www.html.dk under dokumentation. Farvevalget gør det for eksempel meget svært at læse din tekst.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. december 2002 - 21:52 #2
Jeg kan godt se hvad du forsøger, men siden virker rodet, nogle af elementerne glider ind bag hinnanden hår du ændre størrelsen på vinduet.

Prøv at del dit felt op så din index side indeholder 3 afgrændsede elementer.

1 identifikations elementet. Et stykke grafik eller et banner eller en overskrift der fortæller mig hvor jeg er.

2. et navigationselement, der gør det let for mig at finde rundt i sitet

3. et informations element der fortæller mig hvad sitet handler om. Teksten på siden

Som deter nu er de ikke klart afgrændsede og dermed bliver indtrykket lidt rodet
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2002 - 21:53 #3
Opdateret d. 5.9.2002 19:39:54  kan man ikke læse da der ligger et billede oven i teksten.
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. december 2002 - 21:56 #4
- Opdateret d. xxx står bag våbenskjoldet.
- Hold siden i ensartede farver, fonts og skriftstørrelser hele sitet igennem!
- Check op på dine billeder/ikoner. De er i mine øjne for store og for grimme.
- Personkarakteristikken er tåbeligt lavet. Det ser dårligt ud, at en personkarakteristik popper op som en alert-boks. Lav det i stedet som tekst på siden.
- Menuen fungerer fint nok.
- Sitet virker for tamt og kedelig. Prøv med andre skrifttyper, andre farver og lidt mere grafik.
Avatar billede scoty Nybegynder
13. december 2002 - 21:57 #5
1) Jeg køre 1024*768 men kan ikke se hvornår den er opdatere da denne linie ligger bag et af logoerne.

2)Så skal du overveje stærkt at søger for at ikke have tekst stående sådan her:
                        jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
og sålige pludselig
              jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Forsøger at illustrere at du skal bruge ca lige manger karaktere i hver linie.

3)Jeg kan heller ikke lide at du hår så mange forskellige farver. kan godt disterehere brugeren.

Ellers er brugervenligheden der. Kunne måske godt gøres bedre, men forefindes på siden.
Et vigtig detalje fra min side, er at gør mere ud af dit design hvis du vil beholde brugeren længere tid på din side.
Avatar billede dena Nybegynder
13. december 2002 - 21:58 #6
Øh - kan ikke rigtig få andet frem end menuen..(og forsiden) ??
(Netscape 7.0)
Hvis jeg klikker på menu'en kommer den op igen i den anden frame.. :/
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. december 2002 - 22:03 #7
Hvad er det dog for noget:
    "Du kan også prøve at føre musen over tingene på dette websteds
    sider og se om der kommer en hånd frem, og så klikke hvis der gør"

Internettet er "NU" orienteret. Jeg vil have min information med det samme, ikke afsøge siden for hvad der måske kunne være et link til det jeg leder efter.

Det andet der hører hjemme i et adventurespil hvor det er en del af spillet at finde ud af hvor man kan gå hen.

mvh JakobA
Avatar billede dena Nybegynder
13. december 2002 - 22:07 #8
JakobA, har du ikke set "The Net"?? *LOL*
spøg til side, jeg er enig! ved mindre hjemmesiden da netop lige _er_ ment som et adventurespil ;)
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. december 2002 - 22:15 #9
ps: du blander store og små bogstaver i dine filnavne. Det er en skidt ide, for det er ikke alle servere der overhovedet kan hitte ud af at skelne. Prøv at joæde din filnavne til:
1)  kun små bogstaver.
2)  ingen specialtegn eller blanktegn.
3)  rimeligt korte filnavne.
Det øger chancen for at alle browsere kan være med og vise dine sider.

De der menulinks dena har problemer med burde heller ikke virke i Explorer. Sørg for at din onclick returnerer false hvis det er den der skal sætte den nye side op:
<a title="Klik her for at åbne menupunktet"
    onclick="Oplysning_menu();return false"
    href="#">Oplysninger</a>
(jeg har fkerne blanktegn mellem 'onclick' og '=', sat "-tegn omkring onclick-strengen, og tilføjet et return false.
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
14. december 2002 - 12:33 #10
Hvis i kigger ind på min side, og så venter lidt, så kommer der noget tekst nede i bunden...
Det skal i lige tage med, når i kommenterer...

Men jeg skal prøve at se hvad jeg kan gøre, og til ale jer, der har foreslået at gøre noget mere ud af mit layout: Kom med nogle forslag...
Avatar billede dena Nybegynder
14. december 2002 - 13:04 #11
Dit javascript virker ikke i Netscape. Prøv om ikke du kan få lavet en menu, som ikke indeholder javascript. Tjeck med www.w3.org om din side validere - det er altid en god pegepind, for da er du sikret at din side er brugbar i alle browsere.
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
19. maj 2003 - 20:50 #12
Kan i ikke lige alle sammen se på siden en gang til.
Jeg accepterer alle svar, og laver så endnu et spørgsmål...