Avatar billede layer Nybegynder
13. december 2002 - 15:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Server til cs og Hjemmeside

Jeg havde tænkt mig at få en server som jeg kan hoste nogle CS games og en hjemmeside.

Kravet er

- Skal være billig i anskeffelse
- Billig i drift f.eks strøm
- Behøver ikke være mere end 300-500 mhz
- Skal være lydløs
- SKal kunne køre ASP og database

Kan nogen sige mig nogle hardwaredele som ikke bruger særlig meget strøm, de behøver ikke være det mest hotte! Køleren skulle gerne være meget lydløs da den skal stå på et værelse, hvad kan jeg f.eks gøre dette for i kr og hvor meget vil min elregning ca blive hvis den er tændt i 24 timer????

Et andet alternativ er hvis nogen har en i forvejen som bare står at hoster én side, om jeg kunne få plads til min lille side, jeg gider ikke webhoteller da de er for dyre, jeg vil mulighvis også have en Counter-strike server kørenede.

Ps. Hvad styresytem er bedst og hvad skal jeg gøre for at den kører med ASP, jeg har aldrig prøvet Linux så jeg kender ikke funtionerne, men jeg kunne forstille mig at det er bedst og mest økonomisk. MEN kan Linux køre med ASP, CS ved jeg det kan køre!
Avatar billede layer Nybegynder
13. december 2002 - 15:20 #1
Jeg ved godt at ASP er fra micrfoft og det kø´rer ud fra windows (98SE, 2k, NT, XP), men jeg har set nogen webhoteller tilbyder ASP selvom det er et Linux baseret hotel!
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 15:21 #2
det hed chiliASP og det stinker. jvf. alle omhandlende sprgs. her.
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 15:22 #3
billigt=linux/unix.
ASP=M$= dyrt.
Avatar billede silkjaer Nybegynder
13. december 2002 - 16:48 #4
du tænker vel også på din båndbredde? Hvor hurtig en linie har du, fordi servere sluger, især gameservere. Ellers ville jeg foreslå dig at hoste PHP istedet for ASP.. PHP kan du køre i både en linux og windows server, med apache ell. lign!

Så noget debian linux med apache, php og cs - kan det blive bedre?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 16:52 #5
tjae lidt.. freebsd 5
Avatar billede layer Nybegynder
13. december 2002 - 19:09 #6
Det kunnenu godt være jeg ville bruge PHP i stedet for, men jeg kan ikke ændre det i notebook eller frontpage!
Avatar billede layer Nybegynder
13. december 2002 - 19:10 #7
Til den tid er upload 1024!
Avatar billede layer Nybegynder
13. december 2002 - 19:10 #8
Men hvad med hardware???
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
13. december 2002 - 19:11 #9
Kommentar: boaz
13/12-2002 16:48:50 - hvis han nu bruger ASP? så kan han jo ikke bruge en PHP server til noget...
Avatar billede layer Nybegynder
21. december 2002 - 02:10 #10
hmmm. der blev ikke svaret på spørgsmålet!