Avatar billede koin Nybegynder
31. juli 1999 - 16:46 Der er 19 kommentarer

Deaktevering af hardware

Hvordan deaktiverer jeg en enhed når den ikke findes i kontrolpanel? Ifølge DirectX er der installeret 3 spilporte, men der findes kun 2 i kontrolpanelet, og her er det altså mit mål kun at have 1 spilport aktiveret. Hvad skal jeg gøre?

Koin
Avatar billede mukke Nybegynder
31. juli 1999 - 19:40 #1
højreklik denne computer => egenskaber => Enhedshåndtering => find den hardware du vil deaktivere og doblekil på den => Sæt kryds i "deaktiver i denne hardwareprofil"
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
31. juli 1999 - 22:41 #2
Mange points for noget så simpelt...
Avatar billede mukke Nybegynder
01. august 1999 - 09:24 #3
Helt enig - så frem i fald det virkelig er det her han mener...
Avatar billede mukke Nybegynder
01. august 1999 - 09:25 #4
Hvad der også undrer mig er at der ikke var nogen der havde svaret tidligere...... Hvordan kunne sådan en here stå ubesvaret / kommenteret i tre timer? imponerende
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
01. august 1999 - 11:01 #5
mukke>>Det er feriesløvhed tror jeg.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. august 1999 - 19:33 #6
det tror jeg også

men det skulle ikke undre mig om der var noget skummelt over det... han har stadig ikke skrevet tilbage
Avatar billede mukke Nybegynder
02. august 1999 - 20:23 #7
tjae - men hvordan skummelt?
jeg har svært ved at se hvad HAN får ud af at sende 270 points ud og flyde rundt i cyberspace...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. august 1999 - 20:29 #8
at der er nogen der som os, bruger tid på hans lort
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. august 1999 - 14:50 #9
Det kan da godt være at det ikke er så simpelt enda (Enhedshåndtering -> fjern)... Alså ikke fordi at jeg kender noget til hans problem...

KOIN !! Skriv et eller andet så vi ved du er i live!!
Avatar billede mukke Nybegynder
03. august 1999 - 19:10 #10
goulduck: delvis enig med dig, men han siger specifikt "deaktivere" og hvis han fjerner den helt, er der vel en chance får windows ved næste opstart bare finder den igen (?)
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. august 1999 - 20:03 #11
Mukke: Jeg mente heller ikke "fjern", jeg mente det du skrev... :)
Avatar billede mukke Nybegynder
03. august 1999 - 21:54 #12
Goulduck: lol ok :)
Avatar billede koin Nybegynder
12. august 1999 - 15:19 #13
Jeg er bange for jeg bliver nødt til at afvise jeres svar, idet de ikke hjælper det fjerneste. For mig at se er der ingen forskel på jeres metode og så min fejlslagne metode, Kontrolpanel=>System=>Enhedshåndtering osv. Jeg skriver først nu fordi det først er nu jeg har kigget, eftersom mit spørgsmål stod som ubesvaret. Grunden jeger så ivrig efter dette svar, er fordi mit MS Sidewinder ikke virker i Fifa99, og dette kan meget nemt skyldes, at der er for mange spilporte aktiveret. Så læg venligst jeres hjerner i blød endnu engang.
På forhånd tak!

Koin
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. august 1999 - 17:08 #14
Prøv at genstarte computeren i fejlsikret tilstand (Tryk F8 når computeren starter). Gå så ind i Enhedshåndtering og se om der er ekstra spilporte.
Windows kan nogen gange godt have installeret den samme eller ældre spilporte fra andre lydkort. Windows fjerne nemlig ikke disse enheder, Windows viser dem bare ikke. Men med fejlsikret tilstand viser Windows ALLE enheder, gamle som nye.
Hvis du er i tvivl om hvilke(n) port(e) du skal fjerne, så fjern dem alle. Du kan jo altid installere dem igen.  :)
Avatar billede mothar! Nybegynder
13. august 1999 - 00:46 #15
Du magler at forklare, at det IKKE er i enhedshåndtering du har flere spilporte.

Hvis man f.eks har 2 eller joysticks/gamepads etc påsat sin PC, kan man godt komme ud for, at skulle fjerne dem man IKKE skal bruge fra "spilleenheder" sådan at der kun står een derinde, selvom der er flere enheder monteret på forskellige porte, de forskellige spil ved jo ikke hvilken du vil bruge-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. august 1999 - 01:21 #16
Koin>>
Ja, prøv som mothar skriver. Og ligesom mothar også skriver noget om, har du andre joysticks/pads installeret?
Avatar billede teknik Juniormester
19. oktober 2000 - 00:21 #17
>>Koin ...Når directX ser 3 spil/Joystickporte, mens maskinen kun har - to? - eller én? så er det fordi DirectX kigger i registreringsdatabasen.

for at rette det, kør regedit, dvs.
Vælg -start, -kør, -skriv \"regedit\" i boksen og klik ok.
så har du gang i registreringsdatabaseeditoren.

Søg derefter efter \"gamport\" \"spilport\" og \"Joystick\" (i 3 omgange)
Hver gang der findes en linie(nøgle), hvor ordet står, så tænk lidt over om det du har fundet har med Spilporten(e) at gøre. Hvis ja, så slet det.

Gør hele processen færdig (ofte noget langtrukkent)..
Genstart så computeren og søg evt. efter ny hardware, hvis ikke den finder portene automatisk.

Reinstaller derefter DirectX, og se om ikke der er forsvundet en spilport.
...metoden har flere gang reddet mig ud af lignende problemer med grafikkort og modem\'s

Defter burde du kunne vælge mellem portene ved at deaktivere én ad gangen, og så genstarte.

...Hjælper det ikke, så er der nok kun den lange tunge vej med en helt ny windows installation.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
27. marts 2001 - 18:48 #18
Lukke spm. ??
Avatar billede teknik Juniormester
25. juli 2001 - 00:08 #19
>>koin...har du prøvet metoden:
1.noter teksten i DirectX
2.søg den frem i registreringsdatabasen.
3.Slet alle indlæg, hvor teksten fra DirectX gentages.
4.Genstart.
Jeg har selv brugt den metode med succes flere gange, omend det var med skærmkort, så det burde altså også virke for dig.
Hvis det er for indviklet, så luk roligt spm., for ud over den metode, så er der altås kun den kedelige \"format C:\", som kan løse det problem.

mvh :-)
Teknik