Avatar billede harryfink Praktikant
19. oktober 2000 - 01:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Vind en præmie, hvis du kan hjælpe!: Ikke-virkende Cakewalk-filer

Goddag

Jeg er i den ekstremt kedelige situation, at meget af mit arbejde er gået tabt - på TRODS af backup, som også blev ødelagt. Det drejer sig om 9 musiknumre lavet i programmet Cakewalk Pro Audio, og de er blevet ødelagt på en meget, meget mærkelig måde:

1. Filerne er blevet lavet over de sidste to måneder, og de har virket fint, indtil netop idag.

2. Jeg opdagede nogle underlige filer på den harddisk(partition), hvor mine Cakewalk-numre lå placeret, (med underlige tegn og filstørrelser på over 1GB, selvom partitionen/drevet er på ca. 600mb), så jeg tog backup på en anden harddisk, som jeg mente jeg kunne stole på.

3. Så ville jeg åbne Cakewalk for at høre mine nyeste kompositioner, og programmet åbnede fint - men til min store forskrækkelse ville det ikke genkende mine nyeste numre (de, som var komponeret i september eller senere) som Cakewalk filer, og ville derfor ikke åbne dem. På samme måde reagerede Cakewalk på mine backup-filer.

4. Jeg tjekkede så numrene på en anden computer, og samme resultat. Det er altså ikke min specifikke installation af Cakewalk, som er problemet.

Jeg har alle filerne, og de har de rigtige filstørrelser, så der må ergo være noget af det rigtige indhold i - men jeg ved ikke hvordan jeg skal fjerne eller modificere det, der gør, at Cakewalk ikke vil åbne dem.

Nu har jeg lagt alle filerne på nettet på denne adresse:

http://www.knoxville.dk/cakewalk

Her kan man downloade filerne enten enkeltvis eller i en zip-fil.

Til ham eller hende, der kan få mine 9 numre til at virke er der ikke alene 120 points at hente, men også en præmie som tak for at have reddet et ufatteligt stort arbejde og for at have gjort mig usædvanligt glad: Nemlig et eksemplar af CD\'en med numrene på + hvad jeg ellers får komponeret inden jeg lægger alle numrene sammen til et helt album med - 100% gratis tilsendt, og hvis det ikke er nok, så mail mig gerne på harryfink@person.dk og fortæl hvad du vil have hvis du er i stand til at reparere mine numre.

Tusind tak, for at du tog dig tid til at læse dette, og for at du forhåbentlig gør et forsøg med at få numrene til at virke.

Mange håbefulde hilsner fra
Mikkel Elbech
harryfink@person.dk
http://www.knoxville.dk/cakewalk
Avatar billede driis Nybegynder
19. oktober 2000 - 01:56 #1
Hmmm... Det ville hjælpe, hvis vi havde en fungerende CakeWalk fil at sammenligne med.
Avatar billede driis Nybegynder
19. oktober 2000 - 01:59 #2
Du har vel ikke en mulighed for at tjekke, om filerne havde samme størrelse, før de blev ødelagt?
Hvad er der sket med backup\'en?
Prøv at køre ScanDisk eller NDD på drevet og vend tilbage med resultatet.
Avatar billede harryfink Praktikant
19. oktober 2000 - 02:03 #3
Sågerne, det er der nu på siden! Mange tak for at du forsøger...

http://www.knoxville.dk/cakewalk/

Eller et direkte link til denne fil:

http://www.knoxville.dk/cakewalk/6-8-c-mol.wrk
Avatar billede harryfink Praktikant
19. oktober 2000 - 02:06 #4
Scandisk har jeg prøvet uden held. Der er 4 bytes forskel på en, der fungerer, og en som ikke gør (den mindste, er den, som ikke fungerer).

Backup har lidt samme skæbne, eller også skete det, som skete få sekunder før jeg tog backup\'en.
Avatar billede sjensen Nybegynder
19. oktober 2000 - 08:27 #5
Bare lige et forslag: Har du viruschecket din(e) maskine(r) ?

For mig lyder det som en virus af en eller anden form har ramt dem !
Avatar billede harryfink Praktikant
19. oktober 2000 - 19:29 #6
Maskinen er ikke tilkoblet nettet (så derfor er risikoen for virus jo væsentligt mindre), men den anden comp jeg tjekkede en af filerne på har den nyeste Norton Antivirus, og den sagde ikke spor.

Desuden mener jeg ikke at virus kan rammer sådanne filer - går virus ikke kun i kødet på ekseverbare filer? (.exe, .com)

Men tak for at du tog dig tid til at hjælpe!
Avatar billede brujo Nybegynder
20. oktober 2000 - 01:26 #7
Anvender du en eller anden form for komprimering på harddisken? Drivespace eller andet? Ellers er der for mig at se kun to muligheder, virus eller dårlige sektorer, evt. fejl i partitionstabellen. Hvis det er virus er det en såkaldt \"orm\". Den skelner ikke mellem filtyperne og er specielt modbydelig fordi den også ødelægger backup\'erne, idet den over en lang periode ændrer en bit her og en anden der. Næsten alting virker normalt måske kan man få besynderlige fejl i flere programmer, men de fleste programmer virker fint selvom der mangler et par bit. Problemet er at man ikke bemærker det og derfor er alle backups uanvendelige da \"ormen\" allerede har ændret på filerne.
Den anden mulighed er knap så skræmmende, men her må du have fat i Norton Utilities, da de er de eneste programmer der kan redde dine data. Scandisk vil bare ødelægge dine data ved at omdøbe dem til file????.chk og man kan ikke se hvad de hed før. N.U. kan som regel redde selv data fra dårlige sektorer og er det partitionstabellen er det eneste redning.
Hvis du kører Drivespace kan det blive lidt værre, men stadigvæk er N.U. din bedste mulighed
Avatar billede harryfink Praktikant
20. oktober 2000 - 01:32 #8
Hvis jeg har kørt Scandisk, er det så for sent med N.U.?
Avatar billede driis Nybegynder
20. oktober 2000 - 01:33 #9
Nej, ScanDisk tjekker kun disken for fejl, den skriver ikke til den (med mindre den finder fejl).
Avatar billede brujo Nybegynder
20. oktober 2000 - 02:35 #10
Hvis du har kørt Scandisk og har \"Automatisk rettelse af fejl\" slået til, så er det sikkert for sent, men prøv alligevel.
Avatar billede dino-cjp Nybegynder
20. oktober 2000 - 10:12 #11
Hmm... jeg tror desværre ikke at der noget at gøre... jeg har sammenlignet headeren på jungle.wrk og 6-8-c-mol.wrk, og der er absolut forskellige ?!?

Dette er 6-8-c-mol.wrk header:
Start------------------------------------
CAKEWALK
  x Y                      ÿÿÿ       ÿÿ[                  0@`          Q  þ          5  Title                          Et stykke musik i mol0  Subtitle                        uden nogen titelG  Copyright                      © September 2000 Mikkel Elbech Sørensen!  WindowInstanceData kkel Elbech S ˜w”»ùϲ¥ ª aê]!xc„÷Н ª £Q¾    €gd÷ϲ¥ ª aê]<  ,        ÿÿÿÿÿÿÿÿüÿÿÿéÿÿÿ          ×  ;
          6OGÛXН ª £Q¾H  ,      ÿÿÿÿÿÿÿÿüÿÿÿéÿÿÿþÿÿÿ    |  D                gd÷ϲ¥ ª aê]                            0  FILESTATS Patch[33]=XG Bank 33
Slut------------------------------------

Dette er Jungle.wrk header:
Start------------------------------------
^ö&ŠGPÿvÿvèÄƒÄ*ä‰Fú=  ué ‹Fú÷ØPÿvÿvèBЃÄ¸  PÄ^ö&ÿw
ÿvÿvè$ÞƒÄ<té ÆFü ÆF
Ãé °Pÿvÿvè\\ÔƒÄé ŠF
é €~ü ué
ö°
é  ^_ƒí‹å]MËXEU‹ìŽØì WVÄ^&‹_,‰FúŒFüÄ^ú&‹‰FöŒFøŠF
Ä^ú&8GréH ŠF
Ä^ú&*GPÿvÿvèqȃĈFô< ué ŠFôPÿvÿvè ÃƒÄÄ^ú&ŠG*äŠNô*íÁ‰F
¹< Ä^ú&ŠG*äF
Á+Ò÷ñ‹Â‹ÈÑàÑàÁFö‹Vøé  ^_ƒí‹å]MËXEU‹ìŽØì  WVÿv
ÿvÿvè+ÿƒÄŽÂ‹Ø&‹é  ^_ƒí‹å]MËXEU‹ìŽØì WVÿv
ÿvÿvèõþƒÄ‰Fú‰VüÄ^ú&ŠG*ä‰Fø‹Føé  ^_ƒí‹å]MËXEU‹ìŽØì WVÇFü  é ÿFüƒ~ü<ré ÿvüÿvÿvèþƒÄŽÂ‹Ø&ÆGé×ÿ^_ƒí‹å]MËXEU‹ìŽØì\" WVÄ^&‹_,‰FòŒFôÆFü ÇFè ÇFúŸ ÿv
ÿvÿvèHþƒÄŽÂ‹Ø&ŠG*ä‰FðÇFæ
Slut------------------------------------

og som du kan se ligner de overhovedet ikke hinanden !?!
Avatar billede harryfink Praktikant
20. oktober 2000 - 15:28 #12
Det lader til, at de virkelig er ødelagt... LORT. Men tak skal I have for jeres indsats!
Avatar billede LNG.DK Novice
06. november 2000 - 23:07 #13
Du er ikke kommet til at tilføje filer under windows (instillinger/mappeinstillinger/filtyper, dette kan medføre at lort.. ikke virker.

/diggs

Avatar billede krn Nybegynder
30. januar 2001 - 16:00 #14
Er det Midi eller Wave ???
Avatar billede harryfink Praktikant
31. januar 2001 - 20:13 #15
Det er vel principielt ingen af delene - men det minder mest om MIDI.

Mikkel
Avatar billede cybermike Nybegynder
26. februar 2001 - 12:18 #16
Jo virus kan angribe alt.
Man kan lave en virus som er specielt bygget til at ødelægger filer som dine. Der finder skam også viruser som går efter datafiler eller som ændrer i partitions tabelen.

Beklager, dine filer/musik er færdig.

Rigtige mænd tager ikke backup, de græder bagefter!
Avatar billede harryfink Praktikant
01. september 2001 - 17:40 #17
Ups, glemte at afslutte dette spørgsmål! Slutteligt tak for jeres indsats! En skam filerne var ødelagt på forhånd... :(

Mikkel