Avatar billede amiverse Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vil det nye Amiga OE blive et \"must\"

Hej alle sammen

Jeg har hørt at Amiga Int. pusler med et nyt \"Operating Environment\" - der efter sigende skulle være helt fantastisk. Noget med at det kan køre på alle platforme, og er fuldt skaler-bart, realtime, etc....

Kender i noget til det???

Hvad mener de med \"operating Environment\"???

Vil det være svaret på vore bønner? om et helt nyt system??? Amiga har jo ført vist verden hvordan man smækker en computer sammen!!

Hvad mener eksperterne om Amiga Inc. og deres snarlige lancering af \"the next generation operating environment\"

Amiverse - alias KGT
Avatar billede driis Nybegynder
19. oktober 2000 - 01:51 #1
hm... Jeg har ikke hørt noget om det, men det lyder interessant. Har du et link, hvor man kan læse mere?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. oktober 2000 - 08:58 #2
lytter lige med
Avatar billede powell Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:05 #3
Avatar billede powell Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:07 #4
Udfra det der findes på skrift, så lyder det jo utrolig godt, men gør windows ikke også det.

Og jeg tror man ikke skal lige mere i tekst end det man selv ønsker, lad os vente og se om det kan sparke noget røv...

Angående hvad de mener med \"Operatin Enviroment\" så se her: http://amiga.emugaming.com/amigaoe1.html
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:46 #5
det ser sgu da interessant ud :o))
Jeg savner da også stadig min trofaste Amiga...
Avatar billede powell Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:50 #6
tigerdyr -> Hvem gør ikke det?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. oktober 2000 - 13:29 #7
*hehe* jeg kender faktisk en del der ikke savner den... modsat mig, der stadig kan ærgre mig ikke at have den mere!
Avatar billede powell Nybegynder
19. oktober 2000 - 13:32 #8
Det må være fordi vi er nogle nosdalgikere!
Avatar billede amiverse Nybegynder
19. oktober 2000 - 13:49 #9
I kan jo kigge ind på www.amiga.com der kan i læse alt om det nye OE og Amiverse etc......

Fantastisk læsning, som får savlen til at hænge løst i mundvigen.....
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. oktober 2000 - 07:05 #10
Måske skulle man gå i kælderen og hente min veninde op ... ;)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
28. oktober 2000 - 19:24 #11
Tjah, Commodore lancerede gang på gang nye produkter, og mindre end 10% kom i produktion.

Det var nemt at se om Commodore selv havde tillid til et produkt. Hvis produktet var pakket ind i et kabinet af metal, så var det en prototype som de ikke selv troede på. Hvis det var pakket ind i et plastic kabinet, så var produktionen allerede begyndt...Med andre ord, Commodore troede selv på det!

Der var Amiga 5500, Amiga PowerUP, LinuxAmiga, Pios... Får det ikke snart en ende.

En ny Amiga kan ikke udvikles for de småbeløb som Amiga int. har i banken... Det er ligemeget hvilket OS det kører...Hvis pakken ikke er væsentlig hurtigere, 100% kompatibel, smartere og bedre markedsført end den hurtigste PC idag er det en død sild.

Desuden er en Amiga ikke en Amiga uden et Commodore logo på kassen...Og det ejes jo som bekendt af Tulip i Holland.

Beklager...Jeg er bare træt af at man for at videreføre navnet vil degradere Amigaen til at være et nyt OS på et x86 bundkort.

Hvil i fred!
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. oktober 2000 - 22:05 #12
HØRT!!
Avatar billede maxburner Nybegynder
02. januar 2001 - 15:28 #13
Jeg savner Amiga-ånden....\'suk\' - og jeg savner Real Multitask platform *snøft*

og OS der bare kører... :)))

Avatar billede goulduck Nybegynder
02. januar 2001 - 17:36 #14
Tja, jeg synes selv at Windows multitasker godt - Jeg kan have Outlook, et par IE, virusscanner, processtree, zonealarm og nogle andre ting kørende - og så starte et spil op - uden problemer.

Hvad er fordelen/forskellen fra \"Real Multitask\" til \"Microsoft Multitask\"? Jeg har endnu ikke helt forstået det... faktisk kun fundet ud af at Windows IKKE bruger det...