Avatar billede airfin Nybegynder
12. december 2002 - 19:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

k7s5a mobo og diamond sonic s90 pci lydkort

Jeg har lige samlet en pc med denne motherboard. Fungerer ok, men onboard lyd er meget lav, så der skal en pci lydkort til. Når den er installeret, hænger pc'en under opstart, dvs windows starter ikke op, men der ernogle meddelesler på skærmen, bl. a. soundblaster emulation deactivated eller noget i den stil. Jeg har prøvet flere gange nu med samme resultat, er der nogen der har en ide??
Avatar billede rs2000 Nybegynder
12. december 2002 - 19:47 #1
Har du deaktiveret det on-board lydkort der er???
Avatar billede sukos Juniormester
12. december 2002 - 19:49 #2
altså inde i din bios :O)
Avatar billede peet-49 Novice
12. december 2002 - 20:38 #3
Du skal i bios: Features Setup Page, der sætter du OnBoard AC`97 Sound til desabled
Avatar billede jordandk Nybegynder
12. december 2002 - 21:34 #4
Du kan også nøjes med at disable det i enhedshåndtering, dit problem opstår højest sandsyneligt ved at lydkortne vil bruge samme IRQ port, har det samme lydkort i min dog uden problemer... Du kan muligvis løse det ved at disable dit onboard lydkort i enhedshåndtering, Og fjerne driverne til det lydkort du vil installere for så at genstarte computeren, og installere det på nyt, så får dit lydkort den IRQ port som dit onboard havde, derefter skulle det virke...
Avatar billede airfin Nybegynder
13. december 2002 - 08:41 #5
Jeg har deaktiveret lydkort og spilleport i BIOS'en. Nu har jeg i enhedshåndtering også deaktiveret soundblaster emulation, og nu virker det. Hvad er soundblaster emulation, og er det nødvendigt at det fungerer?? Jeg har dette lydkort fra en anden pc, hvor den har virket upåklageligt, så det er ikke kortet. Iøvrigt tak for de hurtige svar
Avatar billede peet-49 Novice
15. december 2002 - 17:35 #6
Takker.