Avatar billede test42 Nybegynder
12. december 2002 - 18:30 Der er 10 kommentarer og
5 løsninger

Krydsfeldt på engelsk

Som spørgsmålet siger; hvad er det engelske ord for krydsfeldt?
Avatar billede initializing Nybegynder
12. december 2002 - 18:31 #1
Checkbox
Checkfield

(Hvis du vælger mig vil jeg KUN ha' 6 point!!!)
Avatar billede initializing Nybegynder
12. december 2002 - 18:32 #2
Og mener det.. Kun 6 point! :)
Avatar billede carstone Praktikant
12. december 2002 - 18:32 #3
Checkbox
Avatar billede carstone Praktikant
12. december 2002 - 18:33 #4
så vil jeg ha 9!!!
Avatar billede initializing Nybegynder
12. december 2002 - 18:40 #5
Overvej også en anden kategori..
Avatar billede chrede Nybegynder
12. december 2002 - 18:45 #6
det er Main Distribution Facility (MDF) hvis det er det primære krydsfelt og Intermediate Distribution Facility (IDF) hvis det er en gren af et MDF!

Kilde: Cisco Networking Academy Program
Avatar billede carstone Praktikant
12. december 2002 - 18:47 #7
nu var det jo bare et navn.. ikke hvad det betød! :) :D :o :p
Avatar billede chrede Nybegynder
12. december 2002 - 18:49 #8
Main Distribution Facility ER NAVNET!
Avatar billede test42 Nybegynder
12. december 2002 - 18:51 #9
chrede: Nu husker jeg tilbage (blev engang _slæbt_ igennem Cisco's materiale)... Men jeg havde håbet på et lidt mere 'fancy' ord...

Jeg overvejer det lige et kort sekundt, men prakisk talt har du jo ret..
Avatar billede chrede Nybegynder
12. december 2002 - 18:54 #10
Jeg kan kun sige et det er det ord de bruger for krydsfelt gennem deres pensum til CCNA netværksbeviset
Avatar billede renehinsch Praktikant
12. december 2002 - 19:13 #11
MDF / IDF er korrekte tekniske ord. Hvis du leder efter en lidt mere dagligdags term benyttes også "wiring closet" eller "Rack". Alternativt benyttes "patch panel" for selve kabeltavlen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. december 2002 - 19:48 #12
Nogle gange betegnes det også switchboard (efter gamle telefonborde)
Avatar billede svindler Nybegynder
12. december 2002 - 22:29 #13
"Cabling closet" har jeg ofte hørt og selv brugt, men da jeg lige skulle lede efter referencer rundt omkring, stødte jeg på flest referencer til "wiring closet", som renehinsch foreslår.
Cisco bruger "wiring closet" i udstrakt grad i deres materiale på deres website, og google har ca 34700 hits på "wiring closet", så det vil jeg til at bruge fremover. Så er jeg ihvertfald ikke alene om det :-)
Avatar billede renehinsch Praktikant
19. december 2002 - 11:55 #14
Er dette spørsmål stadig åbent?
Avatar billede jangb Nybegynder
02. januar 2003 - 14:43 #15
..."checkbox" wtf??

Hvis du med "krydsfelt" mener en af dissehersens skabe hvor der gemmer sig 100 forbindelser bag en halv kubikmeter garnnøgle :-) så er det engelske udtryk et "patch bay" eller (som rene siger) "wiring closet". Det er termen, uanset om det er til Cisco-udstyr eller whatever.