Avatar billede finnkurt Nybegynder
12. december 2002 - 17:37 Der er 10 kommentarer

Win 2000 starter langsom op

Min win 2000 starter langsom op ca. 3 min. Computeren er Pentium III og 350 Mth. Er den fordi jeg har en langsom  computer eller er der nogle gode råd.

Finn A.
Avatar billede dennism Nybegynder
12. december 2002 - 17:42 #1
Win2000 er generalt meget langtsom til at starte op.. Men du kunne da lige køre de forskellige systemværktøjer som diskdefragmentering, scandisk osv... Det vil måske hjælpe lidt...
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. december 2002 - 17:44 #2
Er det noget den altid har gjort eller er det noget den lige er begyndt på.
hvis den altid har gjort det så må du opgadere PC'en.
Hvis den ikke altid har gjort det, så må kigge på hvilke applikationer der starter op, når du tænder for din PC. Det kan være at du skal deaktivere nogle af programmerne ved opstart og sørge fo at de kun starter op når du skal bruge dem...
Avatar billede -zonic- Nybegynder
12. december 2002 - 17:44 #3
hmm.. det kommer også en del an på hvor meget ram du har.. du skal gerne have mindst 128 MB og gerne mere... Du vil nok ikke komme uden om, at den starter langsomt op, da Win2k bruger en del resourcer på at starte computeren op, men 3min er måske lige langsomt nok.. Det kommer også an på om du har mange programmer kørende som starter på med windows.. Disse programmer bør du holde på et minimum, da du ikke har den kraftigste computer...

  Mht. det med rammene.. Jo mere du har af dem, vil det til dels hjælpe lidt på opstart, men mest, at computeren kommer til at køre 10x bedre når først den er startet op, da win2k er meget god til at styre rammene, når først den er startet op..

Det kan også være hvis du har alt for meget rod på din computer, der tænker jeg på programmer eller spil, som er blevet installeret flere gange osv.. Desuden det samme med programmer der starter med windows... Der bør du nok ofre en formattering af din ´harddisk for at løse problemet..

Men som sagt er 64 mb i underkanten, gerne 128MB eller mere..

Håber det kan hjælpe dig.. ellers så skriv :-)

// Stephan Nielsen
Avatar billede ghettofamilien Nybegynder
14. december 2002 - 23:10 #4
Hvis du har en adsl eller kabel forbindelse, og en firewall (naturligvis vil din pc hænge et kort øjeblik ( i dit tilfælde ca.3.min) Men opstarten kommer meget an på hvil programmer du har liggende på din maskine eks. jeg har en 380 Mhz maskine med 128 mb ram, Norton anti virus, Zonealarm + en adsl forbindelse, og på grund af det tager det ca. 2 min at starte op, jo mindre du har der skal startes op i boot øjeblikket, jo hurtigere starter din maskin op. Hvis du har en opsætning som min, men også har messenger, gator, kazaa m.m. tager det lang tid at starte.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
14. december 2002 - 23:15 #5
ghettofamilien.: lige netop det samme var det jeg skrev... måske skulle du have læst de svar der var indlagt, så han ikke får de samme svar flere gange ;)
Avatar billede dennism Nybegynder
14. december 2002 - 23:22 #6
finnkurt >>

Har du fået lyst dit problem?...
Avatar billede ghettofamilien Nybegynder
14. december 2002 - 23:30 #7
-zonic->> Jeg ved fra tidligere, at det nogen gange hjælper at udpensle tingene, derfor er det kun en kommentar og ikke et svar.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
15. december 2002 - 00:59 #8
aaah.. det havde jeg ik set.. sorry.. :-(
Avatar billede mickey777 Nybegynder
16. februar 2003 - 12:36 #9
Kør msconfig, og fjern de opstartsprogrammer, som du alligevel ikke bruger. så kan du få frigjort nogle ressourcer, hvilket kan få din maskine til at starte hurtigere op. Endvidere kør scandisk og defragmenteringen, så filerne på din harddisk kan blive struktureret så Windows hurtigere kan finde dem.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
16. februar 2003 - 12:36 #10
:-)